چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مرادبیگی- ایلام

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت : کسانی که بدون داشتن شایستگی‏های لازم در جایگاه اداره‏ امور قرار می گیرند و یا کسانی که اداره کارها را به افرادی که فاقد شایستگی‏های لازم هستند، می‏سپارند مرتکب بالاترین خیانت‏ها می‏شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین مراد بیگی در دومین نشست هم اندیشی مدیران و معاونین مدارس علمیه استان ایلام با بیان آفاتی که می تواند در عرصه مدیریت خللی وارد کند اظهار داشت: مدیریت زمانی‏ توانمند بوده و کارآیی دارد که از آفات خراب‏کننده دل و قلب به‏ شدت دوری کنددر غیر این صورت نمی‏تواند درست عمل نماید.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام، با اشاره به نقش مدیریت الهی در نظام اسلامی اظهار داشت: مدیریت با ایمان و ارتباط با خداوند سبب حرکت به سوی جامعه الهی و اسلامی می شود که همواره جامعه‏ای رشیدو بالنده با افرادی بصیر،آگاه،خیرخواه و مومن تشکیل می شود.

وی با تاکیدبر امانت دار ی حاکمان و مدیران در نظامی اسلامی اظهار داشت: مدیر موفق همواره باید امانت سنگینی که به عهده دارد را به مقصد برساند تا سبب اعتلای آن هدف مشخص باشد.

استاد حوزه گفت: بردباری و شکیبایی در عرصه مدیریت یک امر مهم و ضروری است که بدون انجام آن نمی توان موفق بود لذا کسی که سعه صدر و تنگ نظر باشد عدالت و صداقت نداشته و همواره در احقاق حق توانایی استقامت ندارد.

وی انتخاب افراد شایسته را در عرصه مدیریت امری مهم تلقی کرد و اظهار داشت: انتخاب افراد شایسته و سپردن کارها به آنان از ضروریات سیستم مدیریتی است و کسانی که بدون داشتن شایستگی‏های لازم در جایگاه اداره‏ امور قرار می گیرند و یا کسانی که اداره کارها را به افرادی فاقد شایستگی‏های لازم هستند،می‏سپارند مرتکب بالاترین خیانت‏ها می‏شوند که بدون شک مایه هلاکت خود و دیگران شده و در دنیا و آخرت مسئول هستند.

گفتنی است در این نشست مدیران و معاونین به بیان نکات و نقطه نظرات خود پرداختند و از جمله برنامه های اولویت دار برای همه مدیران و معاونین مشارکت خوب و کامل در بحث اربعین حسینی(ع) می باشد که در این خصوص به جمع بندی ها و نظراتی پرداخته شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha