پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی اسلامی - خبرگان رهبری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی پایبندی زوجین به اصول دینی و اخلاقی را از جمله عوامل مهم کاهش دهنده آمار طلاق در کشور برشمرد.

عضو خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اعلام نگرانی های اخیر علما و مراجع تقلید راجع به آمار فزاینده رشد طلاق در کشور اظهار داشت: علاوه بر مباحث دینی و اخلاقی ما باید به اصلاح وضع معیشتی مردم همچنین رفع ایرادات مربوط به فرهنگ عمومی جامعه و رفع دخالت های بی‌جای خانواده ها به عنوان دیگر عوامل تشدید کننده طلاق بپردازیم و نسبت به آن ها بی توجه نباشیم.

وی همچنین افزود: از سویی متاسفانه شاهدیم که در بین برخی زوجین، اصل ازدواج چندان روی اصول و ضوابط خود صورت نمی گیرد و به همین خاطر در کم ترین زمان ممکن به طلاق توافقی می انجامد که مبغوض ترین حلال الهی به شمار می رود.

این استاد حوزه تاکید کرد: آنچه مسلم است این که باید شرایط و اصول ازدواج به درستی رعایت شود ، چه آن که امر ازدواج برنامه ای است که عقلای عالم و شریعت مقدس اسلام مورد توجه خاص قرار داده و به خوبی حدود و شروط آن را مشخص کرده تا افراد آن ها را رعایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی همچنین گفت: راه کاهش آمار طلاق هم توجه به مباحث فرهنگی و آموزشی و فرهنگ سازی مطلوب است و هم این که خود افراد و خانواده ها به عواقب و عوارض طلاق خوب بیندیشند و بعد تصمیم لازم را اخذ کنند و گرنه به صرف بخشنامه چیزی حل نمی شود، البته ناگفته نماند که همین مشاوره های قبل از طلاق نیز گاه می تواند موفقیت آمیز باشد و مانع از جدایی زوجین شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha