جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی / نماینده قزوین

حوزه/عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که مسجد باید با محوریت امام جماعت اداره شود، گفت: با محور قرار گرفتن روحانی در مساجد کارها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، صبح امروز در نشستی با رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین، به نکاتی در حوزه اداره و مدیریت مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: اگر کارها با اخلاص و برای رضای خدا انجام شود، بسیاری از مشکلات کنار می‌روند و این مهم برنامه‌های مسئولان را با پیشرفت محسوسی همراه خواهد کرد.

وی، نقش روحانیت را در حل مشکلات پیش روی مساجد نقشی محوری و کلیدی برشمرد و  تصریح کرد: باید نقش و جایگاه واقعی امام جماعت در مساجد به خوبی تبیین و با روحانیت متواضعانه برخورد شود تا آنها بتوانند اثرگذار باشند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که در حوزه مساجد کارها باید پله پله جلو برود، افزود: در حوزه مساجد نباید کارهای گسترده بدون آماده شدن شرایط و زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به امکانات موجود بهتر است در ابتدا بر روی چند مسجد سرمایه‌گذاری شود تا با الگو قرار دادن آنها و انجام اقدامات شاخص تجربیات در اختیار سایر مساجد نیز قرار گیرد.

وی اذعان داشت: ارائه الگوی مناسب در ساخت مساجد طرح بسیار خوبی است و با همفکری و مشورت می‌توان با استفاده از این طرح مساجد را به گونه‌ای احداث کرد که کاربری‌های مختلفی داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که مسجد باید با محوریت امام جماعت اداره شود، تأکید کرد: باید نقش کلیدی امام جماعت در مساجد به خوبی تشریح و تبیین شود، چرا که با محور قرار گرفتن امام جماعت در مساجد کارها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: وظیفه امام جماعت تنها اقامه نماز در مساجد نیست و ضروری است محل سکونت و دفتر کار او نزدیک مسجد باشد تا بتواند برنامه‌های بیشتری را دنبال کند.

وی با بیان این‌که ارتباط امام جماعت با مدارسِ محله بسیار مهم است، افزود: این ارتباط منجر به جذب بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی خانواده های آنها به مسجد می‌شود و درنهایت مشکلات محله‌ها با سرعت بیشتری برطرف می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امامان جماعت از احوال همسایگان مسجد آگاهی کامل داشته باشند و برای رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که اگر کاربری‌های مساجد را افزایش دهیم جوانان بیشتری جذب مساجد می‌شوند، افزود: جذب جوانان و تربیت آنها در مساجد یکی از اصلی‌ترین اهداف مرکز رسیدگی به امور مساجد و امامان جماعت باشد و افزایش کاربری‌های مساجد شرایط این کار را فراهم خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha