چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مطالعه طلاب

حوزه/ نویسنده مطرح حوزوی گفت: یکی از رسالت حوزویان در شرایط کنونی هدایت و جهت دهی فرهنگ عمومی به سمت مطالعه است.

حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید همواره در فرمایشات خود تاکید بسیاری بر فراگیری فرهنگ کتابخوانی داشته اند و از آن جا که حوزویان ارتباط مستقیمی با توده های مردم دارند به ویژه در موقعیت های تبلیغی که در مناسبت ها اعزام می شوند می توانند از ابزارهای تبلیغی و قلم و بیان خود در این راستا بهترین استفاده را بکنند.

وی با بیان این که مطالعه کتاب به عنوان غذای روح انسان و زداینده شبهات و اشکالات یکی از بایسته های جامعه انسانی است، گفت: آنچه مهم است این که باید فرهنگ عمومی را به سمت مطالعه گرایش دهیم و در این میان حوزویان با توجه به مخاطبان عظیمی که دارند نقش بسیار مهمی می توانند ایفا کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم همچنین یادآور شد: البته نیاز است که خود حوزویان در این باره به روز باشند در آشنایی با کتاب های مختلف تا بتوانند در پاسخ به سوال نسل جوان بر اساس نیاز مخاطب و اولویت فکری او، آثار مناسبی را پیشنهاد کنند.

وی افزود: البته کتاب در بازار زیاد است ولی چون فرصت ها محدود است و مدیریت زمان در مطالعه بسیار مهم است افراد باید بهترین ها و لازم ترین ها را بشناسند و از آن بهره ببرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha