چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی گوهری- مدیر حوزه مهران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران از پیش بینی ارائه خدمات به ۶هزار طلبه و خانواده حوزوی در ایام اربعین، در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام علی گوهری ، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهارداشت: یکی از توصیه های مهم بزرگان دینی ما در زمینه برگزاری پیاده روی اربعین است که با گذری بر تاریخ می بینیم که علمای گذشته ما هم در دوران های مختلف و حتی اوج خفقان  حکومت دولت های ظالم بر  این امر اهتمام داشتند.

وی ادامه داد : امروز هم این مهم هرسال پرشور تر از سال گذشته برگزار  شده و دراین بین روحانیون و طلاب که در هر عرصه ای پیشتاز هستند، در این حرکت جهانی هم حضور فعال دارند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران، با اشاره به موقعیت مرزی شهرستان مهران، تصریح کرد: در این بین مهران به عنوان شهر مرزی هرساله شاهد حضور زائران حسینی از اقشار مختلف و به خصوص روحانیون می باشد، که این مهم نیازمند برنامه ریزی برای اسکان مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) می باشد.

وی  بیان داشت: در این بین مدرسه علمیه ولی عصر(عج) مهران در دروازه ورود زائران ایرانی به عتبات عالیات و زائران عراقی به ایران اسلامی  قرار دارد و قریب به5 سال است که همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی که خیل زائران حسینی برای زیارت و پیاده روی به عتبات اعزام می شوند، حوزه مهران در بخش های مختلف اسکان، تغذیه و ارائه خدمات پارکینگ خودرو  اقداماتی را در راستای ایجاد تسهیلات سفر برای زوار در نظرگرفته است.

اسکان و پذیرایی خودجوش از زائران

استاد حوزه مهران با بیان این که تمام خدمات این مدرسه به صورت خود جوش و توسط طلاب و اساتید و بدون بودجه خاصی تشکیلاتی برای این امر انجام می شود، گفت:  اسکان طلابی که به تنهایی عازم عتبات بودند، در  حجره های مدرسه بوده و خانواده های حوزویان نیز در منازل طلاب و اساتید حوزه مهران اسکان داده می شدند؛ البته با همکاری خیرین اقدامات پذیرایی تغذیه ای زائران نیز فراهم شد.

وی در خصوص فعالیت های امسال این مدرسه در استقبال از زائران،  افزود: از اواسط هفته گذشته امر استقبال و اسکان زائران آغاز شده و در مدت 5 روز بالغ بر 500 نفر از طلاب و خانواده های آنان از خدمات این حوزه بهره برده اند.

این استاد حوزه مهران، با بیان این مطلب که بسیاری از زائران در جهت سهولت رفت و آمد از وسایل نقلیه شخصی استفاده می کنند، بیان داشت: برای  این امر هم از فضای  داخل مدرسه و فضاهای اطراف آن استفاده می شود که در حال حاضر نیمی از فضای در نظر گرفته شده داخل حوزه پرشده است.

ارائه خدمات به 3هزار زائر در سال گذشته

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 3هزار نفر از خدمات این حوزه در طول ایام رفت و برگشت سفر اربعین بهره بردند، یادآورشد: امسال علی رغم تمام کمبودها تلاش برای خدمات بیشتر مهیا شده و  امیدواریم بتوانیم پاسخگوی نیازهای زائران باشیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران، با اشاره به پیش بینی حضور 6هزار زائر حوزوی ، تصریح کرد: هم چنین برای هدایت زائران حسینی طلاب این حوزه سه موکب در ابتدای شهر راه اندازی کرده و خدمات پذیرایی و راهنمایی را به مشتاقان حسینی ارائه می کنند.

پاسخ گویی به سئوالات شرعی 

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های جدید ما در سال جاری راه اندازی مرکزی برای پاسخ گویی به سئوالات شرعی  توسط طلاب است که بعد از پل زائر دایر می باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha