شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ناصر محمدی - استان یزد

حوزه/ شکی نیست که وجود رهبری با صلابت، صبور، با بصیرت، شجاع، از خود گذشته، آگاه، تیزهوش در این کشور از عنایات خاصه خداوند به این ملت بوده و تایید این ادعا است که خداوند این ملت را تنها نمی گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر محمدی ، امروز در تجمع پرشور طلاب و روحانیون استان یزد که به مناسبت هفته بسیج، در مسجد مدرسه علمیه مصلی یزد برگزار شد، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و نقش بی بدیل امام راحل(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی و بسیجیان در این حرکت عظیم، اظهار داشت: در تمام ابعاد از شجاعت، بصیرت، ایمان، تقوا، سیاستمداری، آینده نگری و هوش و آگاهی و... کسی مثل امام خمینی(ره) بعد از 14 معصوم نمی توان پیدا کرد.

دو عامل مهم در پیروزی انقلاب

رئیس دفتر شورای نگهبان در یزد گفت: اگر انقلاب اسلامی به سرانجام رسید، نتیجه دو عامل مهم یکی رهبریت امام راحل(ره) و دیگری شناخت جایگاه امام خمینی(ره) به عنوان ولی فقیه زمان و جامعه عمل پوشاندن به فرمایشات ایشان از سوی بسیجیان بود.

شکل گیری هسته بسیج در سال 42

استاد حوزه علمیه یزد ادامه داد: درست است که عنوان واژه بسیج بعد از انقلاب با فرمان امام خمینی(ره) شکل رسمی و سازمان یافته به خود گرفت، اما می توان گفت با شروع حرکت امام از سال 42 و حمایت مردم از ایشان و هزینه کردن جان خود در راه امام و اندیشه هایش، بسیج شکل گرفت.

بسیج یعنی اجرا کننده فرمان رهبری بدون نگاه جناحی

وی در توصیف ویژگی ها و خصوصیات بسیجیان با اشاره به اینکه بسیج یعنی اجرا کننده خواسته ها و فرمان رهبری، گفت: بسیجیان در واقع نیروهای ولایتمدار، مومن، باتقوا، با بصیرت، بی ریا، بی توقع از تمام اقشار جامعه هستند که مهمترین هدفشان اجرای فرمان امام جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عنوان کرد: تفکر بسیجی نه چپ است و نه راست، بلکه خط بسیجیان خط رهبری جامعه است.

وی تصریح کرد:  هرکجا بسیجیان و تفکر بسیجی بوده است ما به موفقیت و پیشرفت علمی دست یافته ایم و این ایستادگی و استکبارستیزی مردم نتیجه حضور این نیروهای انقلابی در جامعه بوده و خواهد بود.

رئیس دفتر شورای نگهبان در یزد با بیان اینکه اکنون به جای امام راحل(ره)، آیت الله العظمی خامنه ای سکان هدایت امت اسلامی را در دست دارند، تصریح کرد: شکی نیست وجود رهبری با صلابت، با صبر، با بصیرت، شجاع، از خود گذشته، آگاه، تیزهوش در این کشور از عنایات خاصه خداوند به این ملت بوده و  تایید این ادعا است که خداوند این ملت را تنها نمی گذارد.

وی، بسیج را رسانه ای برای رساندن پیام رهبر و کسی که دیگران را به حرکت در می آورد و منشاء تحول در جامعه است، دانست و افزود: باید از ظرفیت های عظیم بسیج به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

دو دیدگاه در خصوص برجام

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه دو دیدگاه در خصوص برجام وجود دارد، گفت: دیدگاه اول این است که با توجه به تحریم های فلج کننده غرب علیه ایران، مقام معظم رهبری با سیاست نرمش قهرمانانه اجازه مذاکره تنها در موضوع هسته ای را داد تا ذره ای از حق مسلم خود در زمینه هسته ای کوتاه بیایم تا غرب نیز تحریم‌ها ظالمانه را متوقف کند.

 دستور رهبری برای گرفتن تضمین از غرب برای رفع تحریم روی زمین

حجت الاسلام و المسلمین محمدی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در نامه خود بعد از تصویب برجام در مجلس بر روی چندین مورد مهم برای اجرای شدن برجام تاکید کردند که مهمترین آن گرفتن تضمین و تعهد کتبی از غرب برای برداشته شدن تحریم ها بود که متاسفانه غرب تعهد کتبی برای برداشتن تعهدات را نداده است.

وی در تشریح دیدگاه دوم در بحث برجام گفت: عده ای می گویند در مسئله برجام هدف برداشته شدن تحریم ها نیست، بلکه برجام جاده صاف کنی برای رابطه با آمریکا است. افراد معتقد به دیدگاه دوم، می گویند برای اینکه رابطه ما با آمریکا برقرار شود حتی باید از شعار مرگ بر آمریکا و حمایت از مردم مظلوم سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، عراق و... دست بکشیم و در آمریکا حل شویم.

رئیس دفتر شورای نگهبان در یزد در ادامه خطاب به روحانیون و طلاب حاضر در تجمع گفت: برای اینکه مردم را روشن کنید، بیدار کنید، بر روی منابر خود ماجرای اهل بیت(ع) در شام را تشریح کنید.

این محقق حوزوی در تشریح سختی هایی که به اهل بیت(ع) در شام تحمیل شد، گفت: زمانی که اهل بیت(ع) را بعد از فاجعه کربلا به شام آوردند، سه روز آن ها را پشت دروازه شهر نگه داشتند و در ادامه اهل بیت(ع) را همراه با سرهای برنیزه کرده، با رقص و شادی و پای کوبی در شهر چرخاندند و در ادامه آن ها را به کاخ یزدید راهی کردند.

وی با بیان اینکه یزدید در کاخش بدترین اهانت‌ها را با سرمبارک حضرت کرد و حتی سر ایشان را در کاخ آویزان کرد، یادآور شد: با تمام این مشقات، خانواده عصمت و طهارت در شام اقدام به بصیرت افزایی و آگاهی مردم کردند برای مثال زمانی که یزدید با چوب به لب و دندان امام حسین(علیه السّلام) میزد زینب کبری(سلام الله علیها) رو به جمعیت و یزید گفت؛ اگر پیغمبر خدا(صلی الله علیه و آله) در این مجلس بودند چه می کردند؟!.

استاد حوزه علمیه یزد با بیان اینکه با روشنگری های حضرت زینب(سلام الله علیها) و خطبه خوانی امام سجاد(علیه السّلام) و دیگر خاندان امام حسین(علیه السّلام) نقشه‌های یزید خنثی شد، اضافه کرد: با این اقدامات و روشنگری های خاندان عصمت و طهارت در شام، یزید با تغییر سیاست خود دستور داد در شهر مراسم های عزاداری و روضه خوانی برپا شود و اسرا در خانه ای مناسب سکنی داده شدند و بهترین غذاها برایشان فراهم شد و حتی در ضیافت های غذا، یزید در کنار امام سجاد(علیه السّلام) می نشست و می گفت من نمی خواستم پدرت در هیچ شرایطی کشته شود و تمام تقصیرات بر گردن عبیدالله بن زیاد است.

 وی گفت: از دیگر اقدامات عوام فریبانه ای یزید این بود که با نهایت عزت و احترام خانواده اهل بیت(ع) را از شام به مدینه فرستاد و به امام سجاد(علیه السّلام) گفت هرکاری که داشتی در مدینه شخصاً با خودم مکاتبه کن که مجموع این اقدامات زیرکانه و سیاستمدارانه یزید سبب شده است که عده ای چه در آن زمان و چه عده ای با مطالعه تاریخ می گویند یزید از کارش پشیمان شده است!، در صورتی که این عوام فریبی یزید بوده است.

وی در ادامه تغییر سیاست و اشک تمساح ریختن یزید بعد از روشنگری های اهل بیت(ع) در شام را به گریه و اشک تمساح ریختن مسئول آمریکایی(جان کری) در جریان مذاکرات هسته ای با ایران تشبیه و عنوان کرد: این اشک تمساح ریختن ها در تاریخ زیاد است، حتی در تاریخ نقل شده است بعد از حمله و غارت خیمه ها در فاجعه کربلا، زمانی که مردى پست از سپاه ابن سعد چشمش به خلخال پاى فاطمه بنت الحسین علیه‌السلام افتاد، و در حالى که مى‏‌گریست خلخال را از پایش کشید. دختر امام حسین(علیه‌السّلام) با تعجب پرسید: چرا گریه مى‌‏کنى؟! گفت: چرا گریه نکنم در حالى که اموال دختر رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلّم) را غارت مى‏‌کنم، فاطمه بنت الحسین (علیه‌السّلام) گفت: خوب، اگر کار بدى است چرا چنین مى‏‌کنى؟! گفت: مى‌‏ترسم اگر من نکنم دیگرى آن را انجام دهد!

 واکنش امام خمینی(ره) به پشیمانی دروغین محمد رضا شاه

این پژوهشگر حوزوی، پشیمانی محمد رضا شاه از اقدامات خود با شنیدن صدای انقلاب مردم و قول خود مبنی بر اصلاحات گسترده در ایران را نمونه دوم اشک تماسح ریختن در تاریخ داست و ادامه داد: زمانی که شاه به سلطنت تشریفاتی در ایران نیز راضی شد، عده ای در خود ایران باور به پشیمانی شاه کردند، اما امام گفت "توبه گرگ مرگ است و شاه باید از این مملکت برود".

وی گفت: اگر مسئولین آمریکایی واقعاً دلشان به حال ما می سوزد و گریه می کنند و از کارهای خود پشیمانند، بگذارند فعالیت های هسته ای که حق مسلم ما است را ادامه دهیم و آن ها هم تحریم های ظالمانه را بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha