جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبحانی

حوزه/ شما طلاب باید به جای پردازش به مسائل سیاسی کم فائده، به مباحث علمی بپردازید تا بتوانید برای شبهات و سوالات پاسخ داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار داشتند: حضرت در روایتی فرمودند: «الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوَابِسُ/ شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی‌آورد».

ایشان ابراز داشتند: عالمی می تواند در مقابل شبهات روز، پاسخگو باشد و عاجز نماند که از اخبار، فرهنگ و مباحثی که به سود یا ضرر شیعه بیان می شود، اطلاع داشته باشد.

این مرجع تقلید خطاب به مبلغان دهه آخر صفر خاطرنشان ساختند: در این ایام تبلیغی باید ببینید که جامعه به چه مسائلی نیازمند است و چه اشکالات و شبهاتی وجود دارد.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: باید در مقابل شبهات، آگاه بوده و پاسخ آن را در آستین داشته باشیم.

این استاد درس خارج با اشاره به طرح آیت الله العظمی بروجردی در رفع مشکلات میان تاکسی داران و درشکه چی ها، بیان داشتند: در زمان ایشان، با آمدن تاکسی، درشکه چی ها اعتراض کرده و نزد این عالم آمدند که ایشان در طرحی از قانون گذاران آن زمان خواستند هر شخصی که قصد کار با تاکسی را دارد، باید یک امتیاز از درشکه چی ها خریداری کند که با این طرح مشکل آن روز مردم مرتفع شد.

معظم له تأکید کرد: بینش خوب از جمله مباحثی است که به آن در رفع مشکلات و معضلات نیازمندیم.

ایشان با بیان این مطلب که امروز 40 رسانه  علیه شیعه سخن می گویند، اظهار داشتند: شیعه از منطق محکم و با استدلالی برخوردار است؛ لذا شرق و غرب علیه این مکتب سخن گفته و شبهه پراکنی می کنند.

ایشان در پایان ابراز داشتند: شما عزیزان باید به جای پردازش به مسائل سیاسی کم فائده، به مباحث علمی بپردازید تا بتوانید برای شبهات و سوالات پاسخ داشته باشید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha