شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه : امروز حوزه علمیه به عنوان جایگاه اصلی نشر معارف دینی به دنبال فرصتی است که از ابزار مهم و ظرفیت کاربردی هنر بهترین بهره را ببرد تا آموزه های دینی را در افکار عمومی و جامعه نهادینه و به بهترین شیوه اطلاع رسانی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری  امروز در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای آسمانی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با بیان اینکه این جشنواره با اقدامات مجاهدانه و تلاش های بی شائبه نهادهای متعددی با قوت هر چه بیشتر در حال انجام می باشد، اظهارداشت: حقیقتاً اگر تلاش دست اندرکاران جشنواره نبود، این جشنواره امروز به این جایگاه و اعتبار نمی رسید.

عضو خبرگان رهبری افزود: در فضای امروز جوامع بشری هنر به عنوان یکی از بهترین وسایل ارتباطی و تاثیرگذار در جهان مطرح است و چه خوب است این ابراز مفید و ارزشمند در راستای ترویج و تبلیغ آموزه های دینی و معرفتی گام بردارد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز حوزه علمیه به عنوان جایگاه اصلی نشر معارف دینی به دنبال فرصتی است که از این ابزار مهم و ظرفیت کاربردی بهترین بهره را ببرد تا آموزه های دینی را در افکار عمومی و جامعه نهادینه و به بهترین شیوه اطلاع رسانی کند و این جشنواره چنین فرصتی را در اختیار حوزه های علمیه قرار داده است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه درعصر حاضر دایره هنر بسیار گسترده و تاثیر گذار است، گفت: تردیدی نیست که امروز تاثیر سینما، فیلم و حتی یک بیت شعر چنان تاثیری در افکار عمومی جامعه دارد که ساعت ها منبر و سخنرانی آن تاثیر را ندارد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: برپایی این جشنواره طی سالهای اخیر و نهادینه کردن پاسخگویی حوزه نسبت به دغدغه های موجود مهترین رسالت ذاتی این جشنواره و کمیته های فعال آن می باشد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: طی سالهای اخیر فیلم ها و سریال های متعددی در کشور ساخته شده اند که از سوی حوزه اشکالاتی به آن وارد بوده، ولی در پاسخ به این اشکالات اولین حرفی که زده می شود آن است که تنها موجودی و بضاعت ما همین است و دومین پاسخی که می دهند، شما خودتان وارد شوید و اگر نیرویی دارید معرفی کنید.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از فعالیت های صدا و سیما در راه اندازی و حمایت از دانشکده صدا و سیما، همچنین مرکز پژوهش های اسلامی این سازمان، گفت: این دو مجموعه از فعالیت های ارزشمند سازمان صدا و سیما است و اینکه آیا چقدر توانسته متناسب با شرایط روز و دغدغه های موجود فرهنگی گام بردارد که مورد رضایت باشند، بنده بی اطلاع هستم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان توصیه هایی به اعضای شورای سیاست گذاری هنرهای آسمانی تاکید کرد: نیازها و دغدغه های که حوزه می تواند از نظر فکری، فقهی، هنری با نگاه اسلامی پاسخگو باشد را بررسی و رصد کنید.

وی تصریح کرد: ما مدعی هستیم که انقلاب ما به بهترین نحو ممکن در جهان صادر می شود، پس باید برای تسهیل وسرعت بخشیدن به آن از هنر به بهترین شکل ممکن بهره بجوئیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: شناسایی هنرمندان و ترسیم چشم انداز از دیگر وظایف و رسالت های شورای سیاست گذاری جشنواره باید باشد، بطوریکه شما با شناسایی ظرفیت های موجود و هنرمندانی که خمیرمایه دینی دارند، با قراردادن آنان در فضای دینی بهترین نتیجه را دریافت کنید.

*هنرمندان دینی را شناسایی کنید

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: شناسایی هنرمندانی که خمیرمایه دینی دارند، ولی به دلیل عدم برخورداری از مبانی دینی به سمت و سوی دیگری رفته اند را به خوبی می توانید با برنامه ریزی در مسیر مورد هدف قرار دهید و بهترین خروجی را به نفع ارزشها و آموزه های دینی به دست آورید.

مدیر حوزه های علمیه ترسیم چشم انداز را از اهمیت مضاعفی برای تداوم فعالیت های این جشنواره عنوان کرد و افزود: نداشتن نقشه راه و چشم انداز می تواند آسیب های جدی را وارد می کند و برای اینکه دچار روزمره گی و سردرگمی نشوید باید نقشه راهی را ترسیم کنید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین ملکدار رئیس جشنواره هنرهای آسمانی گزارش از فعالیت های این ستاد ارائه کرد.

انتهای پیام  313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha