جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رسول ابراهیمیان

حوزه/ دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران واحدهای آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رسول ابراهیمیان، معاون ارتباطات حوزه علمیه خواهران در جمع خبرنگاران گفت: اجلاس مدیران مدارس علمیه سراسر کشور، به منظور بحث و تبادل نظر و تجربیات از سال 85 تا کنون برگزار شده است.

وی افزود: بستر سازی ارتباط هدفمند و تحکیم ارتباط بین مدیران مدارس و مرکز، دستیابی به راهکارهای عملی جهت رفع معضلات و مشکلات پیش روی ،انتقال آخرین خط مشی های ستاد به مدیران، از جمله اهداف این نشست است.

معاون ارتباطات حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در حال حاضر 440 مدرسه در سطح دو، سه و چهار فعالیت دارند؛ در سطح سه 62 مدرسه علمیه و 6 مدرسه علمیه نیز در سطح 4 شرکت می کنند.

وی گفت: این همایش هر ساله با یک موضوع محوری برگزار می شود و موضوع محوری امسال، تربیت، تبلیغ و رسالت حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان بیان کرد: با توجه به معضلات فرهنگی که در کشور به چشم می خورد طلاب باید آمادگی ذهنی لازم را برای مواجهه با این مسایل داشته باشند.

وی افزود: این اجلاس از شنبه 7 آذر تا دوشنبه 9 آذرماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) آغاز می شود و در مراسم افتتاحیه آیت الله العظمی سبحانی به سخنرانی می پردازند.

معاون ارتباطات حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: آیت الله مقتدایی و یکی از مسئولان کشور در این مراسم به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی گفت: این اجلاس دارای 9 کمیسیون است که تعدادی از مدیران در کمیسیون های تخصصی با کارشناسان همفکری می کنند و مباحث را تدوین می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان بیان کرد: حوزه، یک آموزشگاه صرف نیست و هدف بسیار متعالی در این زمینه وجود دارد؛ اگر یک طلبه بتواند سطوح مختلف را طی کند باید توانایی تاثیر گذاری در حوزه عبودیت الهی و بین بندگان داشته باشد و باید در این عرصه توانایی های خود را افزایش دهد.

وی افزود:  امروزه 30 هزار طلبه در شبکه کوثرنت حوزه علمیه خواهران با هم مرتبط هستند و مبادلات علمی انجام می دهند که ثمره این مباحث در این همایش نمودار می شود.

معاون ارتباطات حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: دو برنامه تخصصی در این گردهمایی برگزار می شود که اولین آن نظام تربیتی حوزه علمیه خواهران و دومین نشست عوامل موثر بر سبک زندگی خانواده است.

وی گفت: در این گردهمایی 421 مدیر مدارس و 27 مدیر استانی، حضور می یابند که به بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی توسعه فعالیت های حوزه علمیه خواهران، می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان بیان کرد: در سال جاری 44 مدیر جذب واحدهای مختلف حوزه علمیه خواهران شدند؛ پیش از ورود به عرصه مدیریت، یک دوره آموزش قبل از خدمت و پس از ورود مدیر نیز دوره تخصصی ضمن خدمت ویژه مدیران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha