پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ملکدار

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمود ملکدار از تمدید فراخوان دریافت آثار هنری طلاب هنرمند در جشنواره هنر های آسمانی تا پایان آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مسئول دبیرخانه در دیدار  اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره هنرهای آسمانی با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری  كه هر انقلاب و انديشه ‌ای كه در قالب هنر نگنجد ماندنی نخواهد بود، اظهارداشت: قرآن  به عنوان يک كتاب جاويدان مطرح است و در دل و جان انسان نفوذ مي‌كند، به خاطر استفاده از هنر است كه در قالب داستان بسياری از تعاليم الهی را به انسان‌ها می‌آموزد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه افزود: پيامبر(ص) در تبليغ دين از هنر استفاده مي‌كرد و امروز اگر مبلغان و روحانيان بتوانند در امر تبليغ از هنر استفاده كنند موفق خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملكدار با اشاره به فعاليت مراكز حوزوی و ديني در بحث هنر ادامه داد: مركز مديريت حوزه علميه با مشاركت ديگر نهادهای حوزوی از جمله مركز مديريت حوزه علميه خواهران، حوزه هنری سازمان تبليغات، سازمان نشر ارزش‌های روحانيت در دفاع مقدس و مركز پژوهش و سنجش افكار صدا و سيما تاكنون سه جشنواره هنری در شهر قم برگزار كرده كه طلاب از سراسر كشور در اين جشنواره ها شركت كرده اند و آثار برجسته اي نيز ارائه شده است.

وی در ادامه به برگزاری چهارمين جشنواره هنر آسماني در نیمه بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: اين جشنواره با هدف تأثير بر جامعه روحانيت در سه بخش داستان، شعر و پژوهش برگزار مي‌شود كه به علت تمركز بيشتر و بهبود محتوايي بخش هنرهاي تجسمي و نمايشي در جشنواره جداگانه اي برگزار خواهد شد.

مسئول دبيرخانه دائمي جشنواره هنر آسماني خاطرنشان كرد: در جشنواره سوم كه در سال 89 برگزار شد 2824 اثر به جشنواره ارسال شد كه 71درصد آن مربوط به حوزه علميه برادران و 29 درصد از حوزه علميه خواهران بود كه نشان از ظرفيت بالاي هنري حوزه‌هاي علميه دارد.

وی تفاوت اين جشنواره را با جشنواره‌های قبلي مشاركت نهادهاي حوزوي از جمله حوزه علميه خواهران، تمركز در سه رشته و تأكيد بر بحث دفاع مقدس عنوان كرد و افزود: در جشنواره‌هاي قبلي بانک اطلاعات از طلبه‌های هنرمند تهيه و آثار ارزشمندی دريافت شده است كه به دنبال نشر آن هستيم.

حجت الاسلام والمسلمین  ملكدار افزود: اين جشنواره در بخش داستان در قالب‌هاي داستان كوتاه، رمان و كودك و نوجوان با موضوع‌هاي سبك زندگي طلبگي و نقش روحانيت در انقلاب و دفاع مقدس و در بخش شعر در قالب‌هاي كلاسيك، شعر نو، كودك و نوجوان، طنز، ترجمه و كوتاه نوشت با موضوع‌هاي وحدت اسلامي و نقش روحانيت در انقلاب و دفاع مقدس برگزار مي‌شود.

وی در ادامه افزود: در بخش پژوهش تخصصي موضوع‌هاي چيستي هنر اسلامي و هنر و اخلاق، در پژوهش آزاد موضوع هنر و رسانه، در پژوهش داستاني موضوع‌هاي راهكارهاي طرح مفاهيم اخلاقي در داستان و نسبت زبان ديني با فرم داستان و در پژوهش شعر موضوع‌هاي ظرفيت‌ها و آسيب‌هاي نمادهاي زميني در شعر معنوي و مؤلفه‌ها، ظرفيت‌ها و بايسته‌هاي شعر حوزه براي ارسال آثار در نظر گرفته شده است.

مسئول دبيرخانه دائمي جشنواره هنر آسماني مهلت ارسال آثار را تا 30 آبان 94 اعلام كرد و گفت: جشنواره با تقدير از نفرات برتر در بهمن ماه امسال برگزار مي‌شود.

لازم به ذکر است، علاقمندان مي توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني اين جشنواره به نشاني www.honareasemani.ir اطلاع بيشتري درباره اين جشنواره كسب كنند. همچنين نشاني ايميل اين جشنواره info@honareasemani.ir مي باشد.

آدرس دبيرخانه نيز قم، بلوار 45متري شهيد صدوقي، خيابان مالك اشتر شرقي، پلاك 31 و سامانه پيامك: 30007227003190 و كد پستي آن: 3716675347 است.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha