شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهرستانی

حوزه/ نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از بخش‌های مختلف مرکز داده امین بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی  امروز در بازدید از قسمت‌های مختلف مرکز داده امین، بر حفظ اطلاعات بارگذاری شده در سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی مراکز دینی تأکید کرد.

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی همچنین خواستار ایجاد چنین مراکزی برای ایمن سازی در مقابل هک شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای دینی شد.

همچنین استانداردهای حفاظت از الکترومغناطیس و بومی بودن این مرکز از جمله بخش‌هايی بود که مورد توجه حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی قرار گرفت.

شایان ذکراست؛ نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی پس از این بازدید در جلسه مشترک با حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خواستار استفاده از علم و تکنولوژی روز دنیا در جهت ترویج علوم و فرهنگ اسلامی شد و گفت: جوانان متدین، طراح، خوش‌فکر و خلاقی داریم که باید از آن‌ها نهایت بهره را برد.

در بخش دیگری از این بازدید دکتر علی طائی‌زاده، رئیس مرکز داده امین نیز ظرفیت میزبانی بیش از 2 هزار سرور که قابل توسعه تا دو برابر است، قابلیت میزبانی بیش از 100 هزار سایت، پایگاه اطلاع رسانی و کتابخانه مجازی و ظرفیت ذخیره سازی 120 ترا بایت اطلاعات با قابلیت توسعه را از ظرفیت‌های این مرکز داده برشمرد.

وی ادامه داد: به منظور اجرای استانداردهای حفاظت الکترومغناطیس در برابر حملات و خرابکاری‌های الکترومغناطیسی و استانداردهای حفاظت فیزیکی، در این مرکز داده کنترل و نظارت دسترسی رعایت شده و از فیلترینگ و دیوار آتش دولایه و سیستم‌های ذخیره سازی چند سطحی و چندلایه استفاده شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران یکی از اهداف ایجاد و راه‌اندازی مرکز داده امین را پشتیبانی از جامعه بانوان در سطح ملی و بین‌المللی به منظور ارتقای فرهنگ دینی بانوان به عنوان رسالت ذاتی حوزه‌های علمیه و مراکز اسلامی‌ برشمرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha