پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حبیب الله موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با تاکید بر تقویت روحیه بسیجی در حوزه های علمیه مخصوصا در عرصه علمی گفت: تقویت هسته های علمی از نیازهای ضروری حوزه است که طلاب بسیجی باید با قدرت در این عرصه ها هم وارد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه،حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی، عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج،  که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه، گفت: بسیجیان شجره طیبه صالحین هستند که مقتدایشان سیدالشهدا (ع) بوده و  در رکاب ولی فقیه از آرمان های انقلاب اسلامی پاسداری می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر علما، روحانیون و مردم به دشمنان انقلاب اسلامی اجازه تحرک و نفوذ می دادند، وضعیت ایران اسلامی به این صورت نبود و قطعا تحت سلطه مستکبران بودیم.

وی افزود: اقتدار و پیشرفت انقلاب اسلامی مرهون درایت بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب، شهدا، جانبازان و تمامی رزمندگان و جان برکفان است که به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به غیبت حضرت ولی عصر (عج) عنوان داشت: باید اسلام را به تمام جهان ترویج و نشر داد زیرا مردم جهان به اسلام ناب محمدی تشنه هستند لذا باید دین اسلام را گسترش دهیم تا مقدمات ظهور فراهم شود.

وی یادآور شد: دشمنان برای کنترل و تسلط بر ایران از راه های بسیاری نفوذ کردند، اما رزمندگان اسلام با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دست آن ها را از تعدی به ایران اسلامی کوتاه کردند، در اینجا است که به درایت رهبر انقلاب پی می بریم که طوری اسلام ناب را زمینه سازی کرد که  مردم جهان خواستار اسلام هستند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز تنها مجری اسلام ناب،  ایران است ابراز کرد: امروزه مردم جهان به نیات شیطانی داعش و دیگر گروهک های تروریستی پی برده اند و تنها به دنبال اسلام ناب می گردند و قطعأ تنها مجری و پرچم دار اسلام محمدی کشور ایران به  رهبری آیت الله العظمی خامنه ای است.

این استاد حوزه، با بیان اینکه حب و ارادت به اهل بیت علیهم السلام آدابی دارد عنوان داشت: آیا کسی که ادعا می کند که محب اهل بیت علیهم السلام است و به سیره انبیاء الهی عمل نمی کند آیا در قیامت فرستادگان خداوند او را شفاعت می کنند؟ قطعأ این عمل کافی نیست و باید علاوه بر عشق به اهل بیت علیهم السلام به سیرت آن ها نیز عمل کند.

وی با اشاره به اینکه ثواب زیارت سیدالشهدا (ع) مصادف است با یک حج و عمره بیان داشت: ثواب زیارت امام حسین (ع) در گاهی موارد تا 2000 حج و عمره نیز می رسد و این به حب و معرفت اهل بیت علیهم السلام مرتبط است و قطعأ کسانی که نسبت به اولیاء الهی معرفت بیشتری کسب کرده اند جایگاه والایی نزد خداوند و انبیاء و امامان دارند و با عشق و معرفت به اهل بیت علیهم السلام موجبات کسب نور الهی را فراهم می کنیم.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه  با بیان این که اربعین بهترین زمان برای خودسازی و تهذیب نفس است، ابراز داشت: در خدمت خدا بودن انسان را متجلی و زیبا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: طلاب باید با اتکا به خدای سبحان و اهل بیت علیهم السلام همانند زنجیری متصل به هم بوده و به عنوان شیعه واقعی، دین اسلام را ترویج دهند و با عضویت فعال در پایگاه های بسیج، برنامه های این حوزه را احیا و سبب موفقیت و پیشرفت بسیج در تمام عرصه ها شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: مدیران مدارس همانند قبل در راستای برگزاری برنامه های بسیج به صورت منسجم تلاش کنند و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب با تشکیل هسته های علمی، و برگزاری کلاس هایی با حضور اساتید مجرب در زمینه صرف، نحو، فقه و اصول قدم های سازنده در پیشرفت طلاب بردارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha