جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مصطفی ملکی - گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان گفت: مهمترین وظیفه بسیج در دوران حاضر حفظ ارزش های معنوی، دینی و انقلابی در سطح جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج با بیان این که شان نزول بسیج ترکیب معنویت با روحیه انقلابی است، به توضیح روحیات یکی فرد بسیجی پرداخت و گفت: کسی که بسیجی است علاوه بر انقلابی بودن پایبندترین فرد به ارزش های دینی است.

وی به شکل گیری بسیج به دستور معمار کبیر انقلاب اشاره کرد و گفت: در اوج زمانی که مملکت نیاز به افرادی که ایثارگر باشند و تمام وجودشان در طبق اخلاص بگذارند داشت، بسیج توسط امام (ره) مطرح شود و اوج موفقیت های بسیج پس از فرمان رهبر کبیر انقلاب، پیروزی در جنگ تحمیلی بود.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان ادامه داد: در زمان جنگ و هشت سال دفاع مقدس، بسیج بود که توانست با جدیت در مقابل این هجوم ناجوان مردانه دشمنان ایستادگی کند و عمده شاخصه بسیج هم معنوی بودن و ارزشی بودن است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان، با بیان این که هر کسی که شاخصه های بالاتری از یکی بسیجی را داشته باشد، بسیجی تر است، قرآن و ارزش های دینی مانند سنت را مهمترین ملاک ارزش های بسیجی عنوان کرد و گفت: وقتی از زاویه این شاخصه بسیج را نگاه کنیم متوجه می شویم بسیج مردمی و فراگیر است و نباید در انحصار گروه خاص سیاسی باشد.

این استاد حوزه، مهمترین وظیفه بسیج در دوران حاضر را حفظ ارزش های معنوی، دینی و انقلابی در سطح جامعه عنوان کرد و ادامه داد: اگر بسیجیان در مرحله اول خودشان پایبند به ارزش های گفته شده باشند بهترین عامل در مقابل توطئه های دشمن و بهترین دفاع در مقابل تهاجم فرنگی می شوند.

وی اضافه کرد: اگر به سمتی برویم که پایبندی دینی، حضور در نماز جماعت، غیبت نکردن، صداقت داشتن و تمام ارزش ها معتبر دینی ما وجود داشته باشد، قطعا به سمت جامعه اسلامی تر می رویم و همه این ها هدف اصلی انقلاب بوده است.

وی با تاکید بر این که اگر ارزش های دینی را کمرنگ کنیم از اهداف امام برای انقلاب فاصله گرفته ایم، به معرفی راه کار های ترویج تفکر بسیجی در جامعه پرداخت و گفت: بهترین تبلیغ جنس خوب عرضه شدن جنس به دیگران است. خوبی و مزایای بسیج خود بسیج است. اگر مردم ببینند یک بسیجی فردی قابل گذشت، صادق و امین است، بتهرین تبلیغ برای بسیج است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان ادامه داد: در نقطه مقابل آن اگر از رفتارهای یک بسیجی چیزی خلاف ارزش های عنوان شده مشاهده شود، بزرگترین عامل دفع دیگران می شود.

وی نقش رسانه در به تصویر کشیدن زیبایی های بسیج را مهم خواند و گفت: بسیج اقشار در تمام اقشار مشغول فعالیت است و حضور پررنگی چه در عرصه های فرهنگی، چه آموزشی،  توسعه و دینی دارد و رسانه هم می تواند با به تصویر کشیدن این فعالیت ها زمینه فراگیرتر شدن بسیج شود.

این محقق حوزوی در پایان یکی از آفت های بسیج را انحصاری کردن بسیج عنوان کرد و گفت: شمولیت و وابسته نبودن بسیج باعث فراگیر شدن بسیج می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha