پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ تبلیغات دشمن، در خصوص اسلام هراسی و شیعه هراسی بسیار شدید است و اوقاف باید برای خنثی کردن آنها از طریق فضای مجازی و سایت ها و شبکه های تلوزیونی و رادیویی و اعزام مبلغ و... می تواند اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه  کشور با تبریک روز بسیج اظهارداشتند: بسیج ابتکار بسیار مهمی از سوی امام راحل بود و یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است که اگر بسیج نباشد، همه دشمنان برای سیطره علیه ما اقدام می کنند و دشمنان نیز از بسیج بیش از هرچیز دیگری می ترسند.

ایشان افزودند: اوقاف، که قبل از اسلام نیز وجود داشته است و در اسلام پررنگ شده، یکی از منابع فعالیت های خیر است؛ صدقه جاریه که در روایات نیز بیان شده است، صدقاتی است که تمام نمی شود.

این مرجع تقلید بیان کردند: اوقاف از مسایلی است که در اسلام به آن تاکید شده است و ائمه(ع) نیز در این عرصه پیشگام بوده اند و ائمه ما در این زمینه روایات متعددی دارند.

ایشان با بیان این که  وقف از مسایلی است که می تواند به یاری قشرهای محروم و برنامه های فرهنگی بیایدگفتند: مساله وقف انتشار کتب دینی بسیار مهم است، زیرا یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی، نشر کتب دینی به زبان های مختلف در سطح جهان است.

به اشتغال و ازدواج جوانان کمک کنید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: نکته دیگری که در این آمارهای اوقاف کمرنگ بود، کمک کردن به جوانان در زمینه اشتغال و ازدواج و مسکن است؛ درست است که عزاداری بسیار خوب است و کمک به این امر شایسته، ولی باید عزادارانی باشند که عزاداری کنند و اگر نسل های آینده نباشند چگونه این عزاداری ها انجام می شود.

این مرجع تقلید بیان کردند: بسیاری از مردم علاقه به وقف دارند، ولی نمی دانند چه وقفی انجام دهند که در این زمینه می توانیم وقف را در این حوزه سامان دهیم.

ایشان خاطرنشان کردند: در حال حاضر، تبلیغات دشمن، در خصوص اسلام هراسی و شیعه هراسی بسیار شدید است و اوقاف باید برای خنثی کردن آنها از طریق فضای مجازی و سایت ها و شبکه های تلوزیونی و رادیویی و اعزام مبلغ و... می تواند اقدام کنند.

تفکر تکفیری خنثی شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: تکفیری ها که مشکل بزرگ دنیای امروز هستند، باید از هر سو خنثی شوند که اوقاف نیز می تواند در این زمینه فعالیت کند.

ایشان افزودند: اگر بخواهید اوقاف جاذبه داشته باشد باید مواردی که وقف، اجرا می شود، به شکل پررنگ در اختیار مردم قرار داده شود و مردم بدانند که این وقف در جامعه اجرا می شود که این کار باعث جلب سرمایه اعتماد عمومی می شود.

باید موقوفات از دست موقوفه خوار ها  خارج شود

این مرجع تقلید بیان کردند: مدتی بود که اوقاف در دست عده ای موقوفه خوار بود و باعث بدبینی مردم به وقف بدبین شوند و نجات مردم از دست این افراد امیدواری مردم را بیشتر می کنند؛ عده ای به این رقبات اوقاف چسبیده اند و به هیچ عنوان این ها را رها نمی کنند؛ درشیراز و در مدرسه خان که در زمان ملاصدرا ایجاد شده است و بنده نیز درس حوزه را از آن آغاز کردیم، رقباتی ایجاد شده است که تجاوز صریح به وقف است و باید از دست این افراد خارج شود.

از موقوفات در آمد زایی کنید

ایشان خاطرنشان کردند: فعالیت دیگر اوقاف، ساماندهی به اوقافی که در اختیار خود اوقاف است؛ اگر موقوفه ای درآمد ندارد، باید از آن درآمد زایی کرد؛ اگر زمینی خشک شده است و وارد فضای شهری شده است و کاری نمی توان انجام داد را می توان از طرق مختلف مثمر کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: گاهی مردم تصور می کنند باید سازمان اوقاف را کوچک سازی کرد و همه درآمدها صرف نیروهای اداری نشود، بلکه به جاهای دیگر برود؛ اکثر تشکیلات دولتی، نیروهایی بیش از حد دارند و می توان این جمعیت را به کارهای تولیدی هدایت کرد که در این زمینه باید فعالیت جدی انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha