پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
الله وردی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمان با اشاره به تحصیل بیش از ۲ هزار طلبه در مدارس علمیه سراسر استان، از راه اندازی مرکز تخصصی امامت در آینده ای نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان ها خبرگزاری «حوزه» توسعه زیر ساخت های حوزوی امری مهم خواند و اظها رداشت: توسعه و تقویت حوزه های علمیه می تواند جامعه را از تهاجمات فرهنگی مصون بدارد.

وی، آمار طلاب مدارس استان کرمان را بیش از 2 هزار طلبه اعلام کرد، ابراز داشت: استان کرمان از لحاظ استقبال داوطلبان تحصیل در حوزه، سومین استان بعد از تهران و قم می باشد که به دلیل کمبود امکانات، امکان جذب و پذیرش همه متقاضیان وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمان افزود: حوزه علمیه استان کرمان از لحاظ توسعه زیر ساخت های ساخت های علمی طلاب در مقاطع سطوح عالی به تربیت طلاب علوم دینی می پردازد، و در صدد راه اندازی مرکز تخصصی امامت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی در ادامه با اشاره به توسعه مدارس علمیه استان کرمان، افزود: حوزه استان در زمینه توسعه زیر ساخت های فیزیکی در تمام شهرستان های که نیاز به ساخت مدارس علمیه  بوده، اقداماتی را در دستور کار دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمان، فرا گیری زبان های خارجی را از مهمترین وظایف طلاب در راستای تبلیغ و ترویج بین المللی معارف ناب اهل بیت(ع) خواند و گفت: طلاب باید فراگیری زبان های عربی و انگلیسی را جزء برنامه های خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه کرمان در نظر دارد با استفاده از اساتید متخصص، زبان عربی را که پرکاربردترین زبان در جهان اسلام می باشد را به طلاب آموزش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی در پایان، احیای موقوفات حوزوی  را امری مهم خواند واظهارداشت: وقف یک سرمایه عظیم است که توجه و مسیر دهی به این سرمایه معنوی می تواند در راستای تحقق اهداف و برنامه های حوزه در ترویج و تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha