سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نفوذ فرهنگی

حوزه/ کارشناس مسائل خانواده، نفوذ از راه خانواده را از برنامه هاي اصلي دشمن دانست و گفت: طراحان جنگ نرم معتقدند اگر نظام خانواده گسسته شود، منجر به شكست نظام ديني و تمدن اسلامي خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عبدالحميد صادقي، پژوهشگر عرصه خانواده و مباحث اجتماعي، در نشست علمي تاثير آموزه هاي ديني در ارتقا كيفيت زندگي، درمدرسه علميه جعفريه مشهد، به تبیین  ضرورت ورود طلاب به پژوهش هاي تخصصي در حوزه تهاجم دشمن به تمدن اسلامي و خانواده پرداخت.

وي با اشاره به اينكه بيش از 230 هزار شبكه ماهواره اي در جهان وجود دارد كه بيش از 110 هزار شبكه در ايران قابل دريافت است، اظهار كرد: بخش مهمي از برنامه هاي اين شبكه ها كانون خانواده ايراني را هدف گرفته اند.

کارشناس مسائل خانواده، به ویژگی های خانواده ديني اشاره كرد و گفت: مودت و رحمت، اقتدار مرد، تربيت فرزند صالح، ايثار و گذشت، آرامش بخشي زن و بستر پاسخگويي به نياز هاي عاطفي، برخي از مؤلفه هاي خانواده ديني بشمار مي رود.

وی در ادامه مسأله شناسي موضوع حجاب را بيان و اظهار كرد: براي موفقيت در بحث گسترش فرهنگ عفاف وحجاب بايد مسأله شناسي اين موضوع را در چهار حيطه مخاطب، محتوا، عرصه و قالب، مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: بايد اين مسأله را براي مخاطب كه كودك و نوجوان هستند، در قالب كارگاه چهره به چهره در عرصه مدارس به طور كامل تبيين کرد.

وی، با اشاره به اين كه در بحث محتوا  بايد تمام مصاديق عفاف مورد دقت جدي قرارگيرد، خاطرنشان كرد: در اين بحث بايد بسته كاملي شامل تبيين ضررهاي بي عفتي و منافع عفاف ورزي، مصاديق عفاف گرايي، راهكارهاي عفيف نمودن فرزندان و راهكارهاي رسيدن به زندگي لذت بخش و عفيفانه (مباحث خصوصي همسران) را براي مخاطب فراهم نمود.

اين پژوهشگر عرصه خانواده و مباحث اجتماعي، با اشاره به مصاديق گوناگون عفاف و غيرت ورزي، تاكيد كرد: بايد به همان ميزان كه به عفت زنان پرداخته مي شود، در مورد غیرت مردان نيز فعاليت صورت گيرد.

حجت الاسلام  صادقي با اشاره به تهاجم فرهنگي، تشريح كرد: تهاجم فرهنگي در حوزه آرامش بخشي زنان، به حذف اين آرامش و در ادامه به جستجوي آرامش به بيرون از خانواده و در نهايت به ترويج روابط غير اخلاقي و خيانت به همسران مي رسد.

وي در ادامه افزود: راهبرد جنگ نرم در حوزه اقتدار مرد در خانواده به شكست اين اقتدار و در ادامه به حذف مرجعيت در خانواده و در نهايت حذف مرجعيت در اجتماع منتهي مي شود.

حجت الاسلام  صادقي، در ادامه، عامل ناآگاهي نسبت به فلسفه حجاب را موضوعاتي مثل روابط دختر و پسر، عدم مديريت اشتغال و تحصيل و ازدواج، شبكه هاي اجتماعي و ماهواره، ندانستن مفهوم و معناي زندگي معرفي و تصريح كرد: استراتژي جنگ نرم عليه خانواده به حذف مولفه هاي ديني خانواده و در نهايت به حذف تمدن اسلامي ختم مي شود.

پژوهشگر عرصه خانواده و مباحث اجتماعي، نحوه نفوذ دشمن از راه خانواده را از برنامه هاي اصلي دشمن دانست و ياداور شد: اگر نظام خانواده گسسته شود منجر به شكست نظام ديني و تمدن اسلامي خواهد شد و طراحان جنگ نرم معتقدند كه اگر خانواده از بين برود، ديگر نگران مسئله مهمي نخواهيم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha