سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به برخی انحرافات بوجود آمده در بحث مهدویت در جهان تشیع و اسلام گفتند: نباید اجازه داد که این افراد منحرف فضای فرهنگی جامعه اسلامی را آلوده کنند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حضرت آیت الله جوادی آملی امشب در دیدار با رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفتند:باید مبانی قرآنی را باور کنیم و بدانیم که اگر به امر خدا باشیم هیچ مشکلی برای ما پیش نمی آید.

در وقف باید ابتکارات جدید و مدیریت داشته باشیم

این مرجع تقلید بیان کردند: در وقف باید ابتکارات جدید و مدیریت داشته باشیم؛ در سازمان اوقاف باید مردم را آگاه کنیم که وقف یک شی مرده نیست بلکه یک شی کاملا زنده است که می تواند زایش داشته باشد.

ایشان گفتند: باید واقفان را آگاه کنیم که موقوفات خود را به شکلی نیت کنند که دست آیندگان برای استفاده از آنها باز باشد؛ مثلا اگر باغی را وقف می کنند و این باغ امروز در یک خیابان واقع شد دیگر این باغ کاربری خود را از دست می دهد ولی اگر نیت، همان زمین باشد می توان کاربری آن را تغییر داد و دردهای آن منطقه را درمان کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی اظهارکردند: وقف را نمی توان از حالت وقفی خود خارج کرد و به همین خاطر اگر وقفی هم صورت گیرد، باید به شکلی باشد بتوانیم در هر دوره از آن بهترین استفاده را داشت.

وقف جهاد فی سبیل الله در جامعه توسعه یابد

این مرجع تقلید بیان کردند: یکی از مسایلی که باید در وقف نامه های مردم وارد شود،  وقف در زمینه جهاد فی سبیل الله است؛ زیرا کشوری که اسلامی شد، قطعا با دشمنان زیادی نیز مواجه خواهد بود و مردم باید به قوای نظامی کشور کمک کنند که کشور اسلام از امنیت بیشتری برخوردار باشد.

معظم له بیان کردند: دشمن می گوید که گزینه نظامی روی میز است؛ ولی قرآن بیان می کند که گزینه اصلی قرآن است؛ بسیاری از مشکلات امروز در جامعه وجود دارد که به دلیل ضعف درعمل به قرآن و مبانی دین ایجاد شده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به الگو بودن سید مرتضی(ره) در امر وقف خاطرنشان کردند: وقف نامه ایشان وقف نامه فرهنگی بود زیرا ایشان کتاب و قلم و ادوات فرهنگی طلاب را وقف کردند و باید این مساله را در بین مردم نیز نشر دهیم.

معظم له گفتند: یکی از مصادیق مصرف زکات به جبهه های جنگ است که در این زمینه می توانیم وقف را نیز وارد این مقوله کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به تخریب تکایا و حسینیه ها توسط رضا شاه اظهارکردند: در کودکی شاهد این تخریب ها بودم؛ ولی نمی دانستم که این تخریب ها برای چه انجام می شود و چرا مردم نیز چندان اعتراض نمی کنند و به همین دلیل و پس از طی سالها با تحقیق متوجه شدم که چرااین مسایل روی می داد.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: بعدها متوجه شدیم که در زمان خلا بین قجر و پهلوی یک دوره هرج و مرج و خوان سالاری و بی نظمی و غارت در کشور ایجاد شده بود و به همین دلیل وقتی رضا شاه با قلدری بر کشور حاکم شد مردم از ترس بازنگشتن آن دوران در مقابل او سکوت کردند و همچنین بسیاری از این متولیان این اموال را به شاه فروختند.

باطل مثل طاعون است

این مرجع تقلید بیان کردند: باید همیشه بدنبال حق باشیم تا رستگار شویم؛ باطل مثل سرطان نیست که اگر انسان را نیز بکشد آبروی ما رانبرد، بلکه باطل مثل طاعون است که آبروی انسان را به خطر می اندازد؛ حقیقت در عین سنگینی گوارا است، ولی باطل سبک است ولی زندگی انسان را از بین می برد.

 ایشان با اشاره به برخی انحرافات بوجود آمده در بحث مهدویت در جهان تشیع و اسلام گفتند: نباید اجازه داد که این افراد منحرف فضای فرهنگی جامعه اسلامی را آلوده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha