سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ بصیرت افزایی و بحث و بررسی مسائل سیاسی در دانشگاه ها نه تنها مضر نیست، بلکه مفید هم هست، اما باید توجه کرد که دانشگاه محل جناح بازی و سیاسی کاری نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در همایش راهکارها و فرهنگ حجاب و عفاف، در تبریز اظهار داشت: توجه به مولفه حجاب و عفاف برای حامعه آرامش، امنیت و سلامتی می آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: اسلام به حفظ کرامت انسانی بانوان توجه و تاکید دارد و براین اساس دستوردبه حفظ حجاب و عفاف داده، بنابراین حجاب ممنوعیت نیست، بلکه مصونیت است.

وی ادامه داد: دشمن به طور شبانه روز در حال سمپاشی و بمباران شبهات در خصوص مساله حجاب و عفاف است و باید در این خصوص جلسات پرسش و پاسخ و روشنگری تشکیل شود تا ماهیت حجاب و عفاف به طور دقیق و صحیح برای جوانان بیان شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره نسبت به ناکافی بودن اقدامات و فعالیت های فرهنگی تاکید کرده اند، گفت: متاسفانه عملکرد ما در زمینه حجاب و عفاف کافی و رضایت بخش نیست.

وی با اشاره به افزایش فعالیت جوانان در شبکه های مجازی، گفت: گسترش این فعالیت ها که با انتشار برنامه ها و محصولات غیر اخلاقی از سوی دشمن همراه است، واقعا نگران کننده بود و باید فکری کرد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، افزود: تقویت بنیه فکری و معنوی جوانان، توجه و تحقق عینی تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و حضور جوانان با پوشش اسلامی در جامعه، مانع بروز ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی می شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های سیاسی در دانشگاه ها، گفت: بصیرت افزایی و بحث و بررسی مسائل سیاسی در دانشگاه ها نه تنها مضر نیست، بلکه مفید هم هست، اما باید توجه کرد که دانشگاه محل جناح بازی و سیاسی کاری نیست.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان تصریح کرد: دانشجو باید نسبت به مسائل روز آگاهی و اطلاع داشته باشد و دوست و دشمن را تشخیص دهد.26/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha