پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 363395
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
جمکران با پرچم سرخ امام حسین(ع)

حوزه/ مربیان و کارشناسان مرکز گل نرگس، برخی از آیات قرآن کریم را که متناسب با فهم کودک و در ارتباط با امام حسین (علیه السلام) و شهادت آن حضرت است را انتخاب کرده و به شکل نمایش اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرگزای «حوزه» به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، مرکز فرهنگی هنری گل نرگس یکی از مراکز فرهنگی مسجد مقدس جمکران است که برنامه‌های متنوعی ویژه کودکان در ایام سال برگزار می‌کند.

این  مرکز فرهنگی هنری در مناسبت‌های ویژه سال، فعالیت‌های گسترده ای انجام می‌دهد، از جمله در ماه محرم و صفر، اولین اقدام این مرکز، فضاسازی هنری ویژه در مرکز گل نرگس بود به طوری که فضاها و غرفه‌های مرکز و حتی پوشش مربیان مناسب با ایام عزاداری است.

 کارگاه نقاشی و رنگ‌آمیزی، یکی از فعالیت‌های این مرکز است که در این ایام، طرح‌های رنگ آمیزی مناسب با ماه محرم و صفر انتخاب شده است و در اختیار کودکان قرار گرفته است.

 در غرفه کاردستی، کودکان دختر به وسیله پارچه و وسایل کاردستی عروسک‌هایی می‌سازند و سپس با کمک مربی، لالایی عاشورایی می‌خوانند، همچنین کودکان پسر، پرچم‌هایی متناسب با ایام عزاداری تهیه می‌کنند.

 قصه‌گویی از جمله برنامه‌های جاری مرکز گل نرگس است که کودکان می‌توانند هر روز از ساعت 7 صبح تا نماز ظهر و همچنین روزهای سه شنبه (از بعد از ظهر تا بعد از دعای توسل) و پنج شنبه (از بعد از ظهر تا بعد از دعای کمیل) در مرکز حضور داشته باشند و از قصه‌های متنوع بهره‌مند شوند.

 یکی از برنامه‌های مرکز گل نرگس که به مدت چند سال است که اجرا می‌شود، قرائت آیه‌های قرآنی متناسب با فهم کودکان است که در ابتدای برنامه‌ها به صورت نمایشی برای کودکان اجرا می‌شود.

 در ایام محرم و صفر، مربیان و کارشناسان مرکز گل نرگس، برخی از آیات قرآن کریم را که متناسب با فهم کودک و در ارتباط با امام حسین (علیه السلام) و شهادت آن حضرت است را انتخاب کرده و به شکل نمایش اجرا می‌کنند.

 یادآور می‌شود که زائران می‌توانند همراه با کودکان خود در روزهای سه شنبه، پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیل و مناسبت‌ها به این مرکز مراجعه کنند، همچنین دانش آموزان مدارس می‌توانند با تماس تلفنی و هماهنگی قبلی، به صورت گروهی و به همراه آموزگاران خود از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha