جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار حجت الاسلام اعرافی با اعضای کنگره نهج البلاغه

حوزه/ در المصطفی۳۰۰ انجمن علمی از طلاب در موضوعات مختلف تشکیل شده که در حال حاضر ۸ هزار عضو آن هستند و در فضای مجازی در حال گسترش و تبلیغ معارف دین می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره عهد نامه مالک اشتر که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد از ابراز علاقه همکاری مسؤلین المصطفی در زمینه های مختلف برای احیاء ترویج ارزش های دینی و سخنان ارزشمند حضرت علی(ع) با بنیاد بین المللی نهج البلاغه خبر داد.

نگاه ممتازی در جامعه به نهج البلاغه ایجاد شده است

رئیس جامعة المصطفی العالمیه افزود: نهج البلاغه از یک جایگاه رفیع و بلندی برخودار می باشد و نتوانستیم بدرستی از این کتاب ارزشمند و مفید بهره ببریم، ولی در حال حاضر در جامعه نگاه ممتازی به این کتاب ایجاد شده و در آینده نزدیک شاهد بهتر بودن­در این بخش خواهیم بود.

 امام جمعه قم با بیان اینکه تا کنون در المصطفی فعالیت های خوبی درباره نهج البلاغه صورت گرفته، گفت: تألیف 77 پایان نامه در سطح دکتری از سوی دانش آموختگان المصطفی، ترجمه نهج البلاغه، تولید نرم افزار 4 زبانه، تعریف دو واحد درس، ارائه بسته های کوتاه مدت آموزشی و برگزاری مسابقات حفظ نهج البلاغه از جمله آن فعالیت ها در است.

 حجت الاسلام و المسلمین اعرافی کاربردی کردن عهد نامه مالک اشتر و نهج  البلاغه، بررسی و اجتهادی کردن عهد نامه مالک اشتر و نهج  البلاغه، داشتن رویکرد فرا مذهبی انسانی و اسلامی عقلانی حاکم در این عهد نامه، داشتن رویکرد تدوین نظام نامه و راهبردی بر عهد نامه،آسیب شناسی مدیریت، برقرارکردن نسبت بین عهد نامه با تئوری های امروز، برجسته کردن شخصیت مالک اشتر و پرداختن به شیوه های علمی در نهج البلاغه را ازجمله پیشنهاد خود عنوان کرد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه به محورهای همکاری این دو  نهاد هم اشاره کرد و اظهار داشت: پالایش و ترجمه نهج البلاغه، نشر و توسعه نهج البلاغه، ترجمه و نشر آن به زبان های مختلف، افزایش سهم بیشتر نهج البلاغه و عهد نامه در خانوده المصطفی، طراحی رشته و گرایش هایی در ارتباط با نهج البلاغه و... می تواند  از مباحثی مورد علاقه همکاری ها باشد.

امام جمعه قم در ادامه به بیان گزارشی از فعالیت المصطفی در موضوعات مختلف پژوهشی، تربیت دانش پژوه و... پرداخت.

وی گفت: در المصطفی300 انجمن علمی از طلاب در موضوعات مختلف تشکیل شده که در حال حاضر 8 هزار عضو آن هستند و در فضای مجازی در حال گسترش و تبلیغ معارف دین می باشند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha