جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه، تصریح کرد: دیانت مردم در سایه پژوهش و تبلیغ بزرگان استوار مانده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری، در مصلای نماز جمعه بوشهر، با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، گفت: حضور نویسندگان در عرصه‌های پژوهش و جایگاه آن در تعالیم دینی توانسته رابطه عمیقی ایجاد کند و امروز شاهد این ارتباط در حوزه‌های علمیه هستیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که سالانه هزاران مقاله و پژوهش در موضوعات و معارف دینی از حوزه‌های علمیه کشور منتشر می شود، ابراز داشت: معرفی کتاب سال حوزه و برگزاری جشنواره علامه حلی امتیازی است که در عرصه پژوهش صورت می گیرد.

وی با اشاره به این که دیانت مردم در سایه پژوهش و تبلیغ بزرگان استوار مانده است، ادامه داد: پیشرفت علمی امروز با پژوهش فراهم شده است و عالمان شیعه در این عرصه آثار گرانسنگی را از خود به یادگار گذاشته اند.

آیت الله حسینی بوشهری در بیان آسیب‌های پژوهش، اظهار داشت: یک اثر پژوهشی باید از منبع معتبر غنی باشد و در مباحث نظام اسلامی و جامعه امروز مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: رعایت اخلاق نویسندگی، بسترسازی پژوهش، شناسایی نیروها و شناخت ظرفیت های آنان، برگزاری کارگاه های آموزش و پژوهش و ... از راهکارهایی است که می تواند به پیشرفت پژوهش در جامعه کمک کند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری، آثار بسیاری از سوی طلاب و فضلای حوزه تالیف و نوشته شده است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha