پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدی اکبرنژاد

حوزه/ رئیس دانشکده معارف دانشگاه ایلام با اشاره به ضرورت تفسیر علمی قرآن، گفت: سابقا به بحث تفسیر علمی قرآن توجه چندانی نشد و در دوره های اخیر توجه به این مسئله بیشتر شده.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام مهدی اکبر نژاد، رئیس دانشکده معارف دانشگاه ایلام در نشست بررسی تفسیر علمی قرآن که به همت معاونت پژوهش حوزه علیمه استان ایلام، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) برگزار شد، با اشاره به سیر تفسیر قرآن، ابراز داشت: تفسیر از اوائل اسلام مطرح بوده و در قرن دوم مقداری پیشرفت داشته و در قرن های دیگر نیز پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: هرچند تفسیر قرآن در برخی قرون پیشرفت داشته، اما سابقا به بحث تفسیر علمی قرآن توجه چندانی نشد و در دوره های اخیر توجه به این مسئله بیشتر شده و باید تطبیق آیات با علوم جدید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

رئیس دانشکده معارف دانشگاه ایلام، دفاع از حقایق دینی در مقابل حس گرایان، پر رنگ کردن بعد اعجاز قرآن، پیوند علم و دین، کنار زدن دیدگاه های مارکسیستی و التقاطی و ... را از دلایل توجه بیشتر به تفسیر علمی قرآن برشمرد.

حجت الاسلام اکبرنژاد همچنین پس از بیان مقدماتی در مورد علم گرایی و رابطه بین علم و دین، علاوه بر تشریح دیدگاه های مختلف در این  زمینه، به سئوالات حاضرین پاسخ داد.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha