جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش بانوان

حوزه/ " اقْرَأْ" اولین پیام آسمانی برای زندگی زمینیان بود که اشاره به جایگاه و اهمیت خواندن و نوشتن در زندگی انسان دارد.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از ایلام، به مناسبت هفنه پژوهش و با هدف تبیین اهمیت مباحث پژوهشی و گسترش فرهنگ پژوهش محوری در میان طلاب، همایش پژوهشی در کتاب و کتابخوانی، از سوی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) شهرستان مهران، در سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

دکتر بشار سیفی‌، رئیس کتابخانه عمومی شهرستان مهران، در این همایش با تبیین اهمیت پژوهش اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ پژوهش و کتابخوانی امروز در بین جوانان مهجور واقع شده است.

وی با آسیب شناسی فرهنگ مطالعه، به آیه "اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذي خَلَقَ (علق/ 1)" اشاره کرد و افزود: " اقْرَأْ" اولین پیام آسمانی برای زندگی زمینیان بود که اشاره به جایگاه و اهمیت خواندن و نوشتن در زندگی انسان دارد.

رئیس کتابخانه عمومی شهرستان مهران تصریح کرد: این پیام باید در همه ی ابعاد زندگی یک مومن پیاده شود و خواندن و نوشتن جزء برنامه های روزمره او باشد.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ پژوهش هدفمند، افزود: برای پژوهش و کتابخوانی مدیریت زمانی نداریم ، باید در زمان بخوانیم و زمان را  به زندگیتان بیاوریم.

 در این همایش همچنین دو کتاب "دانشنامه امام حسین(ع)" و "تحکیم خانواده در اسلام" توسط دو نفر از طلاب معرفی شدند.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha