جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عمامه گذاری طلاب

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه از برگزاری جشن عمامه گذاری همزمان با ربیع الاول در این حوزه خبرداد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با  تبریک فرارسیدن ربیع الأول عنوان داشت: همزمان با هفدهم ربیع الاول تعدای از طلاب حوزه های علمیه استان کرمانشاه به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند.

وی بیان داشت:  این طلاب پس از گذراندن دوره های تلبس و کسب امتیاز لازم، ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه تلبس طلاب تحت برنامه های خاصی اجرا می شود  تصریح کرد: اتمام پایه پنجم، قبولی در مصاحبه علمی و همچنین شرکت در کارگاه های آموزشی مهارت های تلبس، از جمله مواردی است که طلاب برای ملبس شدن باید به آن ها اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی فر با اشاره به اینکه تعدادی از طلاب در آزمون تلبس ثبت نام به عمل آورده اند خاطر نشان کرد: مصاحبه از طلاب در حال انجام است و امید است طلابی که امتیاز لازم را کسب کنند بتوانند در مراحل دیگر شرکت نمایند.

وی با تشریح مراحل کارگاه های آموزشی تلبس نیز ابراز کرد: تصحیح نماز، شیوه های بیان احکام، آثار و برکات لباس روحانیت، وظایف طلاب و روحانیون نسبت به خانواده و همچنین بستن عمامه از مواردی است که در این دوره ها گنجانده شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: طلاب پس از گذراندن کارگاه های آموزشی و شرکت در آزمون، هفدهم ماه ربیع الأول افتخار ملبس شدن به لباس روحانیت را کسب می کنند.

حجت الاسلام محمدی فر در پایان عنوان داشت: امید است طلابی که ملبس به لباس روحانیت می شوند بتوانند در بیان و ترویج دین اسلام قدم هایی سازنده در راستای استحکام پایه های اسلام برداشته و رسالت خود را به نحوی شایسته انجام دهند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha