پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش یاوران وقف

حوزه/ حوزه علمیه بی نظیر قم، که علمای بسیار بزرگی را در دل خود پرورش داده، موقوفات بسیاری بر جای گذاشته است که سالهای سال منشاء خدمات بوده اند.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام حسینی مقدم امروز در همایش یاوران وقف و افتتاحیه پروژه های عمرانی در مجتمع فرهنگی امام زاده سیدعلی(ع) گفت: اولین هدف از برگزاری این همایش، تجلیل از یاوران وقف و بزرگداشت مقوله وقف و اوقاف است.

وی خاطرنشان کرد: پیشینه وقف، از دوران کهن این سرزمین و ملل دیگر، رسالتی مهم را به دوش کشیده و نقش سازنده ای در این زمینه ایفا کرده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم بیان کرد: هرجا که سخن از آب و آبادانی و چشمه و قنات و حوزه و دانشگاه و مسجد و... بوده، حتما از وقف سخن به میان  آمده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم گفت: هرجا که سخنی از مدنیت و تمدن بشری وجود دارد و در هرجایی که ارزش والای انسانی و الهی و مکتب حیات بخش تشیع حضور داشته، حتما آثار وقف در قالب های مختلف نقش اساسی را بر دوش خود می کشیده است.

وی افزود: مراکز عام المنفعه ای که در سراسر کشور در خدمات جامعه بوده اند فراوان هستند و همه آنها از محل موقوفات می باشند؛ مسجد امام حسن عسکری(ع) بیش از هزار سال پیش به دستور این امام همام و به دست اسحاق اشعری و به عنوان یک بنای وقفی بنا شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد مراکز درمانی استان قم توسط واقفین خیر اندیش احداث شده است و در خدمت جامعه انسانی و اسلامی قرار گرفته است.

حجت الاسلام حسینی مقدم بیان کرد: حوزه علمیه بی نظیر قم، که علمای بسیار بزرگی را در دل خود پرورش داده است، موقوفات بسیاری بر جای گذاشته است که سالهای سال منشا خدمات بوده اند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم گفت: میرزا ابوطالب قمی، 200 سال پیش سه قریه از استان قم را خریده و وقف می کند که همایش ایشان به زودی برگزار می شود.

وی افزود: مقوله مبارک وقف، نیازمند یاورانی است که تا دوباره بتواند نقش گذشته و پیشنیه ارزنده خود را بازبیابد؛ گرچه به تعبیر مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف، امروز سازمان مفتخری است، ولی کماکان مقوله وقف به عنایت مبلغین و متخصصین و مجموعه های علمی نیازمند است.

مدیر کل اوقاف قم خاطرنشان کرد: محور دوم این همایش، افتتاح چندین پروژه است؛ پروژه اول، پروژه مجموعه اداری و فرهنگی است که جنب امامزاده احمد(ع) است که این پروژه 3هزار متر زیربنا دارد.

حجت الاسلام حسینی مقدم بیان کرد: پروژه دوم، پروژه هتل ابوحسین است که از واقفین شهر مقدس می باشد از موقوفه وی زمینی باقی مانده بود که در این زمینه سرمایه گذاری شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم گفت: دو پروژه دیگر، ساماندهی قبرستان هایی است که برای اولین بار دو پروژه در حرم علی بن جعفر(ع) و شاه حمزه، اجرا شد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha