جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پرسش دینی دانش آموزان

حوزه/ استاد و فعال حوزوی کرمانشاه با تاکید بر حضور جدی تر طلاب در مدارس آموزش و پرورش گفت: همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه موجب پررنگ تر شدن تربیت دینی در جامعه می شود.

حجت الاسلام عبدالکریم شیرازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه عنوان داشت: ارتباط طلاب و روحانیون با آموزش و پرورش و حضور در مدارس سبب پیوند و ارتباطی دوطرفه میان آن ها خواهد شد و از افزایش شکاف میان طلاب و جوانان و نوجوانان در مسائل دینی جلوگیری خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: تبلیغ و حضور مدام طلاب میان دانش آموزان، آن ها را پایبند تر به مسائل دینی و مذهبی خواهد کرد و قطعأ با مشاوره و تبلیغ چهره به چهره  زمینه القاء دستورات و مفاهیم دینی بیشتر می گردد.

حجت الاسلام شیرازی بیان داشت: جوانان و نوجوانان در معرض نقشه های جدی دشمنان قرار گرفته اند و شاید بتوان با حضور روحانیت در بین آن ها این خطر را کم رنگ یا خنثی کرد.

مدیر سابق مدرسه علمیه مدرسه  آیت الله بروجردی تصریح کرد: خوشبختانه جوانان و نوجوانان با وجود هجمه های فرهنگی دشمن و در اختیار داشتن شبکه های مجازی و کانال های اجتماعی، اعتقادات و مسائل دینی در میان آن ها از بین نرفته است و عده بسیاری از آن ها علاقه فراوانی به حضور و فعالیت در مسائل دینی دارند لذا وظیفه طلاب و روحانیون در این زمینه خطیر و مهم است و باید در راستای ترغیب این عزیزان به دین اسلام و ارزش های اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه باید پررنگ تر باشد تا شاهدگسترش تربیت دینی در جامعه باشیم.

لازم به ذکر است: حجت الاسلام شیرازی به صورت خودجوش و با هماهنگی مسئولان دبیرستان غیرانتفاعی زاگرس در زمان های استراحت دانش آموزان در میان آن ها حضور پیدا کرده و آن ها را با مسائل دینی آشنا ساخته و شبهات و سوالات شرعی آن ها  را پاسخگو می  دهد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha