پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 364153
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
قرآن

حوزه/ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تدوین تقویم مسابقات قرآنی کشور از برگزاری المپیاد بزرگ قرآنی در سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع خبرنگاران گفت: سی وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 28آذر تا5 دی سال جاری در شهر کرمانشاه برگزار می شود.

وی با اشاره به سطح مطلوب برگزاری مسابقات قرآن در کشور ادامه داد: برپایی مسابقات قرآن که سابقه ای حدود 4 دهه دارد جزء افتخارات نظام و نماد اهتمام مسئولان جمهوری اسلامی ایران به نشر و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.

حجت الاسلام حسینی افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات در چهارصد و شصت و نه شهر برگزار شد و از سال آینده تلاش داریم مسابقات کشوری در فاصله زمانی اواخر تابستان و اوائل پائیز برگزار شود لذا اسفند سال جاری تقویم مسابقات قرآن را ارائه خواهیم داد.

وی در ادامه  با تشریح ویژگی های دوره سی و هشتم مسابقات قرآن گفت: در این مسابقات مجموعا ششصد و سی و دو خواهر و برادر در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل معارف و اذان رقابت دارند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از سال آینده شاهد برپایی جشنواره و المپیاد بزرگ قرآنی در بخش های بیشتری به صورت یکپارچه و پیوسته تر در یک مقطع زمانی خواهیم بود تا از پراکندگی برگزاری مسابقات جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در مسابقات امسال برای سطح بندی و انتخاب برترین ها به جای رتبه های اول تا سوم، مطابق معدل کسب شده سطح ممتاز و عالی انتخاب می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تغییرات در بخش معارف این دوره از مسابقات گفت: امسال مسابقات معارف با مدل رسانه ای انجام می شود یعنی نماینده سی و یک استان در بخش خواهرن و برادران در جایگاه حاضر شده و مجری با طرح سئوالات جذاب، فینالیست ها را انتخاب خواهند کرد.

وی در پایان با بیان اینکه هر روز سه تلاوت برتر از شبکه های قرآن و رادیو معارف و رسانه های مجازی پخش خواهد شد اظهار داشت: با توجه به جای خالی قاریان بین المللی ما که در فاجعه تلخ منا از دنیا رفته اند مراسم بزرگداشت قاریان مهاجر الی الله نیز برگزار خواهد شد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha