پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نبرد یمن عربستان

حوزه / ارتش و گروه های یمنی از جمله انصارالله، در آستانه مذاکرات "ژنو ۲ " که محتوا و روند مذاکرات با ابهام روبرو است، ضربات سنگینی را متوجه نیروهای سعودی و مزدوران آن ها کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از العالم، نبرد میان ارتش و انصار الله یمن از یک سو و ائتلاف سعودی و مزدوران شان از سوی دیگر، در آستانه برقراری آتش بس به طور بی سابقه ای تشدید شده است. ضربات سنگینی که ائتلاف سعودی و ارتش عربستان در آستانه مذاکرات از یمنی ها دریافت کردند معادله را تغییر داده و باعث می شود پایان جنگ خواسته سعودی ها باشد نه یمنی ها.

حدود 150 کشته از ملیت های عربی و غیر عربی در حمله موشکی اخیر به پادگانی در نزدیکی باب المندب حاوی این پیام سیاسی است که جنبش انصارالله که 9 ماه است هدف حملات ائتلاف سعودی است، هیچ بهایی را برای توقف جنگ نخواهد پرداخت. نیروهای مسلح یمن در اوایل جولای گذشته نیز در حمله موشکی به ائتلاف سعودی در شهر مأرب حدود 300 تن از نیروهای آن ها را کشتند. لذا این ریاض است که ناگزیر از پذیرش آتش بس و رفع محاصره و فراموش کردن زیاده خواهی هایش –همچون شرط تحویل سلاح و بازگشت عبد ربه منصور هادی {رییس جمهور مستعفی و فراری یمن و دولت وی به قدرت - است.

 انصار الله روز گذشته بار دیگر ثابت کرد که در این جنگ دست برتر از آن اوست و ماه ها حملات گسترده سعودی ها تاثیری بر زرادخانه نظامی اش که موشک های جدیدی را به آن افزوده، نداشته است و لذا جنگ عربستان علیه یمن به کلی بی فایده بوده است.

طرف یمنی در مذاکرات امروز خود در سوئیس از دستاوردهای نظامی اخیر خود بهره برداری خواهد کرد تا این پیام را به کرسی بنشاند که مسئولیت اصلی امروزسازمان ملل برگزاری مذاکراتی است که صرفا طرف های یمنی – بدون متجاوزان و حامی آن ها - در آن مشارکت داشته باشند. این نشست پنج روزه که تاکنون محتوا و دستور کارش مشخص نیست در حالی آغاز می شود که ارتش و انصار الله بار دیگر ثابت کردند که همچنان ابتکار عمل به دست آن هاست.

شایان ذکر است که نیروهای مسلح یمنی بامداد روز گذشته با شلیک یک موشک بالستیک "توچکا" به مرکز عملیات نیروهای ائتلاف عربستان در منطقه شعب الجن واقع در باب المندب نزدیک به 152 تن از نیروهای ائتلاف و مزدورانشان را از پا در آوردند. نیروهای یمنی چند دقیقه پیش از حمله مزبور، با موشک "قاهر 1 " فرودگاه جیزان در عربستان را هدف قرار داده بودند و خسارت های سنگینی را متوجه سعودی ها کردند.. این در حالی است که یک روز پیش از این هم پایگاه هوایی ملک خالد در عسیر نیز هدف حمله موشک های "قاهر 1 " قرار گرفته بود.

ضرب شست یمنی ها به عربستان

شب گذشته نیز نیروهای یمنی با حمله موشکی به محل استقرار نیروهای متجاوز در جبل الشبکه در استان تعز شماری از تجهیزات آن ها را منهدم کردند و ده ها تن از نیروهای ائتلاف سعودی و گروه های مسلح همسو با آن ها را که قصد پیش روی به سمت منطقه الوازعیه داشتند، از پا در آورده و یا زخمی کردند.

در استان مارب اما در حمله موشکی ارتش به محل استقرار گروه های مسلح در منطقه الجدعان 12 نفر از آن ها کشته و چند خودروی نظامی منهدم شد. شب گذشته نیز در منطقه لحج، اعضای گروه های مسلح در منطقه کرش هدف حمله موشکی قرار گرفتند و دهها تن از آن ها کشته شدند. در منطقه الضالع هم شمار زیادی از نیروهای مسلح وابسته به حزب "الاصلاح" و "القاعده" کشته شدند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha