جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روایت روزنامه واتیکان از موضع ایران در قبال یمن

حوزه / روزنامه رسمی واتیکان نوشت: جمهوری اسلامی ایران، رویکرد نظامی را به عنوان راه حل بحران یمن قبول ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» روزنامه اُسرواتوره رومانو، روزنامه رسمی واتیکان در خبری به مواضع ایران در قبال تحولات یمن پرداخت و نوشت: جمهوری اسلامی ایران، رویکرد نظامی را به عنوان راه حل این بحران قبول ندارد.

اُسرواتوره رومانو نوشت: ایران بار دیگر «حمایت خود را از گفتگوی واقعی و موثر میان گروههای درگیر در یمن» اعلام نمود و مثل همیشه همانطور که از آغاز این بحران مطرح کرده است، رویکرد نظامی را به عنوان راه حل رَد کرد. ابراز این موضع از سوی امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران در جریان گفتگوی تلفنی با شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل مطرح شد.

روزنامه واتیکان ادامه داد: نبرد در یمن که تا به حال قریب به ۶ هزار کشته بر جا گذاشته، این کشور فقیر منطقه را با بحران انساندوستانه وخیم مواجه ساخته که به گزارش برنامه جهانی غذا در یک قدمی گرسنگی قرار گرفته است. این در حالی است که الجبیر وزیر خارجه سعودی روز گذشته در حاشیه نشست شورای همکاری خلیج فارس ضمن محکوم کردن تروریسم در منطقه از طرفهای درگیر یمنی خواست تا برای دستیابی به راه حل سیاسی تلاش نمایند. اما در عین حال حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری سعودی در حمایت از نیروهای طرفدار منصور کماکان ادامه دارد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha