شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه/ قرآن باید محور فعالیت‌های فرهنگی موثر باشد تا شاهد رشد معنویت، اخلاق، انسجام اجتماعی و سبک زندگی وحیانی باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان‌حسینی، در آستانه برگزاری مسابقات ملی قرآنی تلاوت، در جوار بارگاه ملکوتی رضوی، با اشاره به این که قرآن باید محور فعالیت‌های فرهنگی موثر باشد تا شاهد رشد معنویت، اخلاق، انسجام اجتماعی و سبک زندگی وحیانی باشیم، ابراز داشت: یکی از عرصه‌های توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی برگزاری مسابقات قرآن است،

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در فضای مسابقات و وجود رقابت سازنده، زمینه مناسبی برای شناسایی پدیده ها و نخبگان قرآنی و نیز رویش فرهنگ قرآنی در عرصه جامعه فراهم می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات متعدد قرآنی در شهر مشهد، میزبانی می‌شود و این امر ظرفیت مناسبی را ایجاد کرده است، ابراز کرد: مسابقات ملی قرآنی تلاوت چند سالی است که در سطح کشور برگزار می‌شود و امسال نیز مرحله استانی آن در شهریور در 31 استان با حضور 4000 قاری و حافظ ممتاز کشوری برگزار شد و مرحله نهایی این مسابقات نیز هفته پایانی آذرماه سال جاری به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلام خراسان رضوی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ارتقاء طراز و توانمندسازی قراء و حافظان قرآن است تا بتوانند در عرصه‌ای که فعالیت می‌کنند چند گام جلوتر آمده و در کنار حفظ و قرائت قرآن بتوانند مفاهیم آیات را نیز به شکل ویژه مسلط شوند که این امر در متن مسابقات تلاوت پیش بینی شده است.

وی افزود: در مرحله نهایی این مسابقات که بازه زمانی 25 الی 27 ‌آذر ماه به میزبانی مشهد برگزار می‌شود، 254 متسابق منتخب کشور به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا گام بلندی در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن مورد نظر رهبر معظم انقلاب از جمعیت حدود 80 میلیونی کشور برداشته شود.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی اضافه کرد: اگر براساس راهبرد ابلاغی مقام معظم رهبری فعالان و دستگاه های فرهنگی قدم شایسته‌ای بردارند، می‌توانیم از هر هفت نفر در کشور یک حافظ قرآن تربیت کرده و شاهد تأثیر حفظ، تلاوت و مفاهیم قرآن در زندگی و شخصیت افراد جامعه باشیم و به دنبال آن کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب های اجتماعی اتفاق افتد.

با بیان این که کسانی که به صورت مستمر با قرآن ارتباط دارند نسبت به دیگران از آسیب‌های اجتماعی به دور هستند، گفت: این امر یکی دیگر از جنبه‌های مهم پرداختن به فعالیت‌های قرآنی است و از جمله اهداف این مسابقات نیز به شمار می‌رود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه 25 آذرماه افتتاحیه این مسابقات در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با سخنرانی استاندار خراسان رضوی و شخصیت های قرآنی ملّی صورت می‌گیرد، افزود: در ادامه، در 26 و 27 آذر ماه شاهد برگزاری مسابقات خواهیم بود و مراسم اختتامیه نیز شامگاه 27 آذر ماه در تالار صبای صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود که همراه با  معرفی برترین های کشوری و اهدای جوایز خواهد بود.

براساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، وی تأکید کرد: این مسابقات در آستانه هفته وحدت و میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام برگزار می شود و نمونه ای از همراهی قرآن و عترت و وحدت  بین مذاهب اسلامی در سایه قرآن ظهور و بروز می یابد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha