شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ در نجف به حضور آیت الله العظمی سیستانی رسیدم و پس از گزارش اقدامات مردم و مسئولین استان ایلام در خدمت رسانی به زوارحسینی، ایشان فرمودند "واقعاً زبان قاصر از تشکر و قدردانی از این مردم است، ولی از طرف من از تمامی خدمتگزاران زائران اربعین تشکر کنید".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، امروز در جلسه شورای حوزه علمیه ایلام، با اشاره به راهپیمایی عظیم راهپیمایی و خدمات رسانی مردم ایلام به زائران حسینی، گفت: مردم و مسئولین استان در خدمتگزاری به زوار سنگ تمام گذاشتند و توانستند برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات این استان رقم بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: اخیرا در نجف اشرف به حضور آیت الله العظمی سیستانی رسیدم و پس از گزارش اقدامات مردم و مسئولین استان ایلام در خدمت رسانی به زوار حسینی، ایشان فرمودند "واقعاً زبان قاصر از تشکر و قدردانی از این مردم است، ولی از طرف من از تمامی خدمتگزاران زائران اربعین تشکر کنید".

وی افزود: آنچه به عنوان درخواست جدی مردم مطرح است این که مسئولین در خصوص رفع مشکلات زیرساختی و احداث جاده های امن، تاسیس راه آهن و توسعه فرودگاه ایلام در این استان به وظایف خود عمل نمایند تا بتوانیم هر سال با کیفیت بیشتر در خدمت زوار عتبات عالیات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ادامه داد: در اربعین شاهد 10الی15 پرواز در روز از این فرودگاه بوده ایم و این مسئله می طلبد اقداماتی در خصوص توسعه فرودگاه ایلام و همچنین افتتاحه فرودگاه بین المللی در مهران صورت گیرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به این که بیش از 3 میلیون نفر زائر از مرز مهران تردد دارند و باید تهسلات ویژه ای برای این مرز در نظر گرفته شود، گفت: اکثر مسئولین کشوری با حضور در مرز مهران شاهد ازدحام زائرین وکمبود امکانات بوده اند و باید در خصوص رفع مشکلات اقدام کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام همچنین با ابراز خرسندی از فعالیت های حوزه استان و روحانیون در ایام اربعین، گفت: روحانیون با تبیین فرهنگ عاشورا برای زائرین به ویژه جوانان و انتقال معرف ناب اهل بیت(ع) و همچنین بیان احکام شرعی و حضور پر رنگ در ایستگاه های صلواتی، به نحو احسن در ایام اربعین به وظیفه خود عمل کردند.

*در غرب، اسلام وهابیت و سعودی معرفی شده است

وی در ادامه به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غرباشاره کرد و گفت: رهبر معظم رهبری دغدغه معرفی اسلام ناب محمدی به جهانیان را دارند و بر این اساس دو نامه خطاب به جوانای غربی نوشتند، چرا که در غرب اسلام وهابیت و سعودی به عنوان دین خشونت معرفی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی به بازتاب های گسترده نامه های مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: جوانان غرب تشنه یافتن حقیقت هستند و براین اساس شاهد بازتاب خیره کننده این نامه ها در جوامع غربی هستیم.

نماینده ولی فقیه در ایلام با اشاره به موج گرایش جهانیان به اسلام ناب، تصریح کرد: نامه های حکیمانه مقام معظم رهبری مشت محکمی بر دهان استکبار و نظام سلطه بود و همه معادلات آنها را به هم ریخت که با تلاش فراوان سعی در اسلام هراسی و ایران هراسی دارند.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حاجی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام واقعا جاده مهران بده امسال آمار تلفات این جاده را بگیرید واقعا دردناکه چقدر خانوادهها داغدار شدند.