شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جامعه‌الزهرا

حوزه/ با حضور اساتید و طلاب،از پژوهشگران برتر جامعه الزهرا(س) در آیین گرامیداشت روز پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) امروز دراین  مراسم که با حضور مدیر جامعه الزهرا(س)، اساتید، طلاب پژوهشگرو دیگر مسئولان جامعه الزهرا(س) در سالن شهید بهشتی  این مرکز علمی برگزار شد، گفت: اهداف معاونت پژوهش بر پایه سه هدف ظرفیت شناسی، ظرفیت سازی و ارتقا بخشی برنامه ریزی شده است.

دکترسیده سعیده غروی  افزود: در راستای محور ظرفیت شناسی فعالیت های متعددی از جمله برگزاری جشنواره پژوهشی بین المللی بانو امین طرح حمایت از محققان و آثار پژوهشی طلاب و اساتید، طرح حمایت از آثار پژوهشی طلاب در عرصه مطالعات زن و خانواده، طرح ظرفیت­شناسی،  طرح مناظرات نقد آراء و کتاب انجام شده است.

وی هدف از اجرای طرح مناظرات نقد آراء و کتاب را ترویج و توسعه آزاداندیشی وآزادی بیان، توسعه ظرفیت‌های دانشوران و تقویت روحیه حقیقت جویی، آزادگی و قانون گرایی عنوان کرد.

غروی  انجمن‌های علمی پژوهشی، مجلات، طرح همیار پژوهش، کتابخانه، کتابخانه دیجیتال؛ بازدید دانش پژوهشان و اساتید از مراکز پژوهشی، انتشارات شورای علمی نشر، مشارکت علمی در برگزاری همایش‌ها و امضای تفاهم‌نامه با موسسه وارث‌الانبیاء جهت چاپ پایان‌نامه‌های نوشته شده در جامعه‌الزهرا (سلام‌الله علیها) با محوریت موضوع امام حسین(ع) را از جمله فعالیت های انجام شده در راستای تحقق هدف ظرفیت شناسی بیان کرد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) بیان کرد: برگزاری نشست­های علمی ـ پژوهش، سلسله نشست تخصصی تاریخ کلام امامیه، تعامل با مراکز پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های پژوهشی به منظور دستیابی به هدف  ارتقاء بخشی برنامه ریزی شدند.

وی در پایان ضمن اشاره به فعالیت های پژوهشگاه حضرت معصومه (س)، گفت: ۵ گروه‌ علمی پژوهشی در این پژوهشگاه مشغول به فعالیت هستند که شامل گروه اخلاق و تربیت اسلامی، تفسیر و علوم قرآن و حدیث، تاریخ اسلام، فلسفه و کلام اسلامی و فقه و حقوق است.

در پایان آیین گرامی داشت روز پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه از ۱۰ پژوهشگر برتر تجلیل شد.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha