پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
استادی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر اینکه برای معرفی اهل بیت(ع) راهی جز کار پژوهشی بر روی احادیث نیست، ابراز داشت: کتاب های آیت الله عطاردی بیشتر برای اهل علم است و مدرک حساب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه، صبح امروز در همایش بزرگداشت آیت الله حاج شیخ عزیزالله عطاردی با عنوان "عطارد خراسان"، در  مشهد با اشاره به ساده زیستی و سخت کوشی مرحوم عطاردی، گفت: با وجود این که ایشان امام جماعت بود، ولی فقط به تبلیغ بسنده نکرده، بلکه آن را با کارهای دیگری مانند ترجمه، تالیف، تحقیق و... جمع بسته بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم از شخصیت هایی مانند علامه عطاردی الگو بگیریم، افزود: اگر امام خمینی(ره) همه چیز را در تدریس می دانست، انقلاب شکل نمی گرفت.

وی با اشاره به اینکه مرحوم عطاردی در زمینه حدیث خدمت کرده است، گفت: حدیث در تفسیر قرآن و پژوهش بسیار موثر است و کسی که با آن انس نداشته باشد، به طور حتم توفیق نخواهد داشت. علامه عطاردی از جمله کسانی بود که هدفش را مشخص کرده و با حدیث انس داشت.

آیت الله استادی با بیان این که علامه عطاردی گمنام بود و بیشتر در زمان کنگره جهانی امام رضا(ع) شناخته شد، ابراز داشت: کاری که ایشان انجام داده، امروز یک گروه انجام می دهند، یعنی علامه عطاردی به دنبال پول و امکانات نبود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر اینکه برای معرفی اهل بیت(ع) راهی جز کار پژوهشی بر روی احادیث نیست، ابراز داشت: کتاب های علامه عطاردی بیشتر برای اهل علم است و مدرک و منبع حساب می شود.

وی با بیان این که برخی به جای این که به  محکمات بسنده کنند به متشابهات می پردازند، در حالی که باید نسبت به محکمات توجه داشت، افزود: کسانی که به دنبال تحقیق هستند، باید نسبت به نوع یادداشت خود توجه کنند. علامه عطاردی در مسندها، نهج البلاغه و خراسان شناسی، به خوبی یادداشت کرده است و کارهای زیادی را انجام داده که هنوز به چاپ نرسیده و باید نسبت به آن امانت دار بود.

وی با بیان اینکه علامه عطاردی در همان مدت تحصیل در مشهد، برای کار پژوهشی خود ادبیات عرب را به خوبی فراگرفت، اظهار داشت: بسیاری از علمای ما در دوران جوانی کار و فعالیت لازم و پایه ای را انجام داده اند و جوانان باید از این افراد الگو بگیرند.

آیت الله استادی با بیان این که متاسفانه امروز برخی هدفشان معلوم نیست، افزود: هدف علامه عطاردی مشخص بود که در زمینه حدیث، امام رضا(ع)، امامان معصوم(ع) و خراسان کار کرد.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha