جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ به عربستان سعودی اعلام می کنیم اداره مکه مکرمه را به ما بسپارید ۱۰۰ میلیون حاجی را در آنجا مدیریت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ضمن محکومیت مجدد کشتار شیعیان در کشور نیجریه، اظهار داشتند: حمایت عربستان از قاتلان شیعیان در نیجریه، حمایت از صهیونیست ها، آمریکا و تکفیری هاست.

ایشان ابراز داشتند: ما پس از محکومیت این فاجعه، از دنیا و مسئولان خواهانیم که اشخاصی که این جنایات را انجام داده اند را شناسایی و محاکمه کنند؛ چراکه نباید در مقابل این رفتارها سکوت صورت بپذیرد.

*محکومیت رفتارهای سازمان ملل

این مرجع تقلید با اشاره به اتهام نقض حقوق بشر در ایران از سوی سازمان ملل، خاطرنشان ساختند: در کنار این سازمان، در بحرین، سوریه، عراق، یمن و ... کشتارها و جنایاتی رخ می دهد که نتیجه آن ویرانی، تخریب بنیان ها و کشتار کودکان، زنان و ... است که متأسفانه این سازمان چشمان خود را در مقابل آن بسته و هیچ اظهار نظری انجام نمی دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حضور وحشیانه عربستان، داعش، بوکوحرام و ... در کشورهای گوناگون، تصریح کردند: متأسفانه سازمان ملل در مقابل این حوادث هیچ حساسیتی نشان نمی دهد؛ اما در مقابل اعدام وارد  کنندگان و اشاعه دهندگان مواد مخدر در ایران، واکنش نشان داده و آن را به عنوان نقض حقوق بشر اعلام می کند.

این استاد درس خارج فقه حوزه یادآور شدند: این وضع امروز دنیاست و باید نسبت به آن توجه داشته باشیم.

*راهپیمایی اربعین جز با قدرت معنوی شیعه اتفاق نخواهد افتاد

معظم له در بخش دیگر از سخنان خود به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین پرداختند و گفتند: هیچ قدرتی نمی تواند در یک نقطه، بیست و چند میلیون انسان را جمع کند و این جز با قدرت معنوی بسیار عظیم تشیع اتفاق نخواهد افتاد.

ایشان با بیان این مطلب که مدیریت این تعداد زائر کار ساده ای نیست، اظهار داشتند: عربستان سعودی بر اساس رفتارهای خصمانه خود اعلام کرده که این تعداد زائر در کربلا جمع می شوند تا مکه را کم رنگ کنند که جز تهمت چیز دیگری نمی باشد.

*پاسخ به اتهامات عربستان سعودی

این مرجع تقلید ابراز داشتند: ما به عربستان سعودی اعلام می کنیم که شما اداره مکه مکرمه را به ما بسپارید و ما 100 میلیون انسان را در آن اداره می کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: شما در اداره 3 میلیون انسان در مکه عاجز و ناتوان هستید و این گفتار شما، جز از روی ضعف، عجز و رفتارهای خصمانه شما نیست.

این استاد درس خارج فقه حوزه تصریح کردند: نباید ساده به این مسئله نگاه کرده و از کنار آن بگذریم؛ چراکه برای هر مسئله، ظاهر و باطنی وجود دارد و توجه به باطن، علل و اسباب اربعین، یکی از وظایف انسانی ماست.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha