پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی محمدی /سازمان اوقاف

حوزه/ دشمنان درصدد ایجاد فاصله میان مردم و قرآن کریم هستند و قطعأ ایجاد این فاصله آسیب های فراوانی به اسلام وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، امروز  در افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک هفته وحدت،به برکات و آثار برگزاری مسابقات و محافل قرآنی اشاره کرد و ابراز داشت: قرآن همانند نوری درخشان فضای ظلمانی و تاریک را روشن می کند و همگی از برکات آیات الهی بهره مند می شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: دشمنان درصدد ایجاد فاصله میان مردم و قرآن کریم هستند، قطعأ ایجاد این فاصله آسیب های فراوانی به اسلام وارد خواهد کرد، اما خوشبختانه مسابقات قرآنی و گردهمایی عظیم قاریان و حافظان قرآن مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام است.

وی،دفاع از مسلمانان را وظیفه همگان دانست و ابراز داشت: نباید نسبت به کشتار مسلمانان بی تفاوت بود، چرا که دشمنان برای از بین بردن اسلام برنامه هایی منسجم دارند، لذا باید نسبت به توطئه های آن ها آگاه بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب خواند و بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب حامی مظلومان و مسلمانان است و بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز با تمام وجود از مسلمانان جهان دفاع می کرد ما نیز نباید نسبت به تحرکات دشمنان اسلام بی تفاوت باشیم.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از خدمات رسانی مردم کرمانشاه به زوار سیدالشهدا (ع)، بیان داشت: استان کرمانشاه همان طور که در اربعین حسینی میزبان زائران سیدالشهدا (ع) بود اکنون نیز شاهد این هستیم که مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان برگزار می شود و این نشان دهنده فرهنگ غنی اسلام محمدی در این استان و عشق و ارادت آن ها به ائمه اطهار علیهم السلام است.

*لزوم اتحاد و همبستگی مسلمانان حول محور قرآن

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری محافل قرآنی آثار و برکات سازنده ای در جامعه دارد.

وی با بیان یکی دیگر از برکات قرآن کریم تصریح کرد: اتحاد و همبستگی مسلمانان حول محور قرآن شکل می گیرد و انس و پیوند مسلمانان با آیه های آسمانی انسجام و یکپارچگی آن ها را در برابر دشمنان اسلام افزون خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه  آمار و تعداد حافظان، قاریان و علاقه مندان به قرآن کریم روز به روز در حال افزایش بوده و این مسئله نشان دهنده تأثیر شگرف و اعجاب انگیز آیات الهی در جوامع است.

حجت الاسلام حسینی اراکی ادامه داد: رمز موفقیت و اتحاد مسلمانان در گروه تمسک جستن به قرآن کریم و عمل به دستورات الهی است، بنابراین باید نسبت به برگزاری محافل قرآنی در جوامع اسلامی اهتمام ویژه داشت.

انتهای پیام

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha