پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام لطفی ایلام

حوزه/ دنیای استکبار و استعمار برای دستیابی به اهداف شوم خود و تسلط بر ایران اسلامی، تلاش می کنند که با اختلاف افکنی، حوزه و دانشگاه را در مقابل هم قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، جناب حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، در نشست مسئولین حوزه و دانشگاه، در سالن جلسات دانشگاه ایلام، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت امام زمان (عج)، گفت: نباید این گونه جلسات منحصر به یک روز و یا یک هفته شود، بلکه مسئولان و اساتید حوزه و دانشگاه باید در طول سال، با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام  افزود: وحدت از موئلفه های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و امام عظیم الشان با افکار و اندیشه های وحیانی خود توانست بین همه قشرهای جامعه اتحاد و انسجام برقرار کند که نتیجه آن پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم طاغوت بود.

وی با اشاره به این که دشمنان نمی توانند وحدت و انسجام ملت ایران را تحمل کنند، ابرازداشت: دشمنان در طول 36 سال هر آنچه در توان داشتند را برای تخریب وحدت و ایجاد تفرقه در بین مردم به ویژه عناصر اصلی و تاثیرگذار در عرصه های مختلف انقلاب، دانشگاه و حوزه و ... را بکار گرفتند، اما راه به جایی نبردند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، جدایی دانشگاه و حوزه را خواسته استکبار جهانی خواند و تصریح کرد: دنیای استکبار و استعمار برای دستیابی به اهداف شوم خود و تسلط بر ایران اسلامی، تلاش می کنند که با اختلاف افکنی، حوزه و دانشگاه را در مقابل هم قرار دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان ایلام با بیان این که مقصد حوزه و دانشگاه یکی است و آن هم تحویل انسان های تاثیرگذار و صالح به جامعه و خدمت به انقلاب است تصریح کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار دارند و این تعامل و همکاری برکات زیادی برای نظام و جامعه داشته و خواهد داشت.

وی، به مسئله نفوذ دشمن نیز اشاره کرد و گفت: یکی از روزنه های نفوذ دشمن، اختلاف بین روحانیت و دانشگاه هاست، لذا امروز روز بسیار مهمی است و باید از ابتکارات شهید مفتح و شهدای بزرگی مثل علامه شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، مرحوم آیت الله طالقانی، دکتر چمران و ... الگو بگیریم و توطئه های دشمنان را خنثی و راه نفوذ آنان را ببندیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: امروز زیر پرچم ولایت فقیه و تحت رهبری های آیت الله العظمی خامنه ای، شاهد وحدت مثال زدنی در بین دانشگاهیان و حوزویان هستیم.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha