جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فیلم محمد رسول الله

حوزه/ رفتارهایی که از سوی برگزار کنندگان جشنواره اسکار انجام می شود تاثیری در استقبالی که از این فیلم در سینماهای جهان می شود ندارد، چون مردم جهان به آن سطح از آگاهی رسیده اند که بدانند رفتارهای جشنواره هایی چون اسکار، ملاکی برای سنجش کیفیت یک فیلم سینمایی نیست.

علی رضا سبط احمدی، تهیه کننده سینما در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» درباره عدم راه یابی فیلم «محمد رسول الله» به بخش مسابقه جشنواره فیلم اسکار اظهار کرد: کاملا طبیعی بود چنین برخوردی با فیلم «محمد رسوال الله» شود، اگر غیر از این رفتار می شد باعث تعجب بود، چون رویدادی که برگزار کنندگانش صهینونیستها و سیاستمداران کاخ سفید هستند، نباید حامی چنین فیلم هایی باشند.

وی افزود: آمریکا سالهاست با تولیدات سینمایی و تلویزیون خود سعی دارد چهره خشن و دروغین از اسلام و حضرت رسول (ص) در دنیا ترسیم کند.

احمدی خاطرنشان کرد: چه انتظاری از صهیونیست داریم؟ آیا هر روز تولیدات گوناگون آنها را نمی بینیم که با انحای مختلف، آموزه های اسلامی مورد هجمه قرار می گیرد؟ و در دهه اخیر شدت این تهجمات بسیار چشمگیرتر شده است.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: دلیل این هجمه های ناجوانمردانه، هراس آنها از رشد روز افزون اسلام در سراسر جهان به ویژه اروپا است؛ لذا سعی می کنند با اشکال مختلف چهره ای خشن از اسلام و حضرت رسول(ص) ترسیم کنند، هر چند آنها غافل هستند که هر اندازه که نسبت به اسلام، دشمنی بیشتری به خرج دهند، مردم با حساسیت بیشتری اسلام را دنبال می کنند و به آن گرویده می شوند.

سبط احمدی ادامه داد: بسیار سخت است که ببینند فیلمی در جهان می درخشد که در آن گوشه ای از عظمت و رفعت حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) را ترسیم می کند، به ویژه اینکه در این فیلم به مقطعی از زندگی پیامبر پرداخته می شود که اکثراً از آن بی اطلاع هستند، اما فیلم مجیدی مجیدی نشان داده حضرت رسول (ص) از همان کودکی مد نظر پروردگار بود و الطاف وجود ایشان از همان زمان دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

* سیاست بازی روح هنر را آزار می دهد

تهیه کننده فیلم «زمانی برای دوست داشتن» ادامه داد: رفتاری که جشنواره اسکار با فیلم فاخر محمد رسول الله داشت، بار دیگر به همه به ویژه حامیان جشنواره های خارجی نشان داد آنها رفتاری کاملا سیاسی دارند و به هیچ وجه اصول سینمایی در تصمیم گیریهای آنها دخیل نیست، وقتی فیلمسازی چون فرانسیس فورد کاپولا لب به تحسین این فیلم  می گشاید، چگونه آنها (برگزار کنندگان اسکار) این فیلم را فاقد کیفیت لازم برای حضور در بخش مسابقه می دانند؟!

* خار چشم تروریست

سبط احمدی با بیان اینکه استقبال مردم جهان از فیلم «محمد رسول الله» خار چشم دشمنان اسلام و تروریست است، گفت: رفتارهایی که از سوی برگزار کنندگان جشنواره اسکار انجام می شود تاثیری در استقبالی که از این فیلم در سینماهای جهان می شود ندارد، چون مردم جهان به آن سطح از آگاهی رسیده اند که بدانند رفتارهای جشنواره هایی چون اسکار، ملاکی برای سنجش کیفیت یک فیلم سینمایی نیست.

این تهیه کننده تاکید کرد: موضوع دیگری که درباره این اتفاق وجود دارد این است که آنها می بینند بسیاری از بزرگان سینمای جهان، تحت نظارت یک فیلمساز ایرانی قرار گرفته و کاری به این عظمت تولید کرده است، لذا تحمل این اتفاق برایشان سخت است، زیرا سالهاست سعی دارند به مردم جهان بگویند سینما در کشورهایی چون ایران عقب افتاده است و در آن هیچ فن آوری مشاهده نمی شود!

* اسکار آثار فاخر ایران را بر نمی تابد

سبط احمدی متذکر شد: وقتی می گوییم برخی از جشنواره های خارجی مغرضانه تنها به آثاری از سینمای کشورمان توجه دارند که در آنها به نوعی نقاط ضعف به تصویر کشیده شده، کلامی به گزافه گفته نشده، چون آنها هیچگاه از آثاری که در آنها با اقتدار کشور و دینمان پرداخته شده، توجه نکرده اند. این اتفاق نیز تنها برای فیلم «محمد رسول الله» رخ نداده، بلکه کارهای دیگری هم در سالهای گذشته بوده اند که به واسطه پیام دینی و انقلابی شان مورد بی مهری مواجه شده اند.

* همواره در جشنواره های خارجی حضور یابیم

وی در پاسخ به این سوال که آیا این برخورد مغرضانه با فیلم های فاخر نباید دلیلی باشد تا ما نیز فیلم های خود را در جشنواره های خارجی شرکت ندهیم؟ تصریح کرد: اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردید، چون دقیقا این برخوردها ممکن است این تصور را به وجود آورد حالا که آنها با فیلم دینی و ملی ما مشکل دارند ما هم این دست فیلم ها را به جشنواره های آنها نفرستیم. این نوع نگاه کاملا اشتباه است، چون ما باید می بایست از هر فرصتی برای تبلیغ مضامین مورد نظرمان بهره بریم و رفتار آنها نباید دلیلی بر ناامیدی ما باشد.

این فعال عرصه سینما در بخش پایانی سخنان خود توصیه کرد: رفتارهای جشنواره هایی چون اسکار نباید سبب شود ما از راهی که برای معرفی چهره واقعی اسلام با زبان سینما در پیش گرفته ایم، دلسرد شویم، چون هدف ما جلب نظر آنها نیست، بلکه باید بتوانیم جهان را آگاه کنیم. بهترین راه برای رسیدن به این خواسته این است کارهایمان را با کیفیت بالاتری تولید کنیم. لذا توصیه می شود، قسمت های بعدی را نیز همچون قسمت نخست(فیلم محمد رسول الله) با کیفیتی بالاتر تولید کنیم.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha