پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ از مسئولانی که برای موضوع برجام زحمت کشیده اند، تشکر می کنیم؛ اما در عین حال دشمن، دشمن است و باید مراقب باشید و اگر آنان به عهد و پیمان عمل نکردند، شما مقاوم باشید و عقب نشینی نکنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به موضوع تفاهم نامه برجام، ابراز داشتند: ما پس از چندین سال مطابق با تفاهم نامه برجام با دشمن عهد، پیمان و قرارداد بسته ایم؛ پس مطابق با دستورات حضرت امیر(ع)، ضمن وفای به عهد، باید مراقب دسیسه های دشمنان بوده و مواظب بدعهدی های آنان باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: از مسئولانی که برای موضوع برجام زحمت کشیده اند، تشکر می کنیم؛ اما در عین حال دشمن، دشمن است و باید مراقب باشید و اگر آنان به عهد و پیمان عمل نکردند، شما مقاوم باشید و عقب نشینی نکنید.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به عباراتی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در کتاب نهج البلاغه، اظهار داشتند: حضرت در بخشی از این نامه فرموده است: «اگر دشمنت تو را به صلح فراخواند، از آن روی برمتاب که خشنودی خدای در آن‌نهفته است.صلح سبب بر آسودن سپاهیانت ‌شود و تو را از غم و رنج ‌برهاند و کشورت را امنیت‌ بخشد؛ ولی پس از پیمان صلح، از دشمن برحذر باش و نیک‌ برحذر باش؛ زیرا دشمن، چه بسا نزدیکی کند تا تو را به غفلت فرو گیرد. پس‌دوراندیشی را از دست منه و حسن ظن را به یک سو نه و اگر میان خود و دشمنت‌پیمان دوستی بستی و امانش دادی به عهد خویش وفا کن و امانی را که داده‌ای، نیک، رعایت نمای. در برابر پیمانی که بسته‌ای و امانی که داده‌ای خود را سپر ساز، زیرا هیچ یک از واجبات خداوندی که مردم با وجود اختلاف در آراء و عقاید، در آن همداستان و همرای هستند، بزرگتر از وفای به عهد و پیمان نیست.حتی مشرکان هم وفای به ‌عهد را در میان خود لازم می‌شمردند؛ زیرا عواقب ناگوار غدر و پیمان شکنی را دریافته بودند؛ پس در آنچه بر عهده گرفته‌ای، خیانت مکن و پیمانت را مشکن و خصمت را به پیمان مفریب؛ زیرا تنها نادانان شقی در برابر خدای تعالی، دلیری کنند».

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha