جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش نکوداشت آخوند خراسانی در قم

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروز حوزه نیازمند سیره اخلاقی و اجتماعی مرحوم آخوند است، که سیره اخلاقی ایشان تاثیرمثبتی در روند زندگی فردی و اجتماعی می گذارد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله رضا استادی در همایش نکوداشت مرحوم آخوند خراسانی که امروز در دانشگاه مفید قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز طلاب و فضلای حوزه علمیه با بدنه جامعه مرتبط و در حال زندگی هستند، اگر مردم ببینند طلبه ای که باید مهذب باشد به دنبال دنیا و مادیات برود، دیگر اعتمادی به او و حوزه نخواهند داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کننده گان همایش نکوداشت مرحوم آخوند خراسانی اظهار داشت: تا کنون در خصوص شرح حال مرحوم آخوند خراسانی، بیش از 150 کتاب و رساله به رشته تحریر درآمده است، و گفتنی ها را گفته اند و شروع متعددی از آثار ایشان نوشته شده است به طوری که کفایه ایشان دارای 200 شرح است.

وی با بیان اینکه علمیت آخوند بر کسی پوشیده نیست بیان داشت: امروز کتب و تالیفات ایشان به عنوان منابع درسی حوزه های علمیه در حال تدریس است، ولی آنچه باید به آن پیش از پیش پرداخته شود و امروز حوزه های علمیه نیازمند آن می باشند نگاه و توجه ویژه به بعد اخلاقی ایشان است.

حوزه  نیازمند سیره اخلاقی و اجتماعی مرحوم آخوند می باشد

آیت الله استادی تصریح کرد: امروز حوزه  نیازمند سیره اخلاقی و اجتماعی مرحوم آخوند می باشد که اگر طلاب و فضلا از سیره اخلاقی ایشان مطلع باشند و آن را مطالعه نمایند، بدون شک تاثیرمثبتی در روند زندگی فردی و اجتماعی خواهد گذاشت.

وی با بیان این که مطالعه هفت جلد کتاب منتشر شده پیرامون شخصیت آخوند خراسانی اطلاعات ارزشمندی را به خوانندگان ارائه خواهد داد گفت: نکته نظارتی که شاگردان ایشان که به عنوان حوزه های علمیه و فقها و مراجع در جامعه مطرح شده اند، پیرامون این فقیه وارسته و پارسا، مبین همین اخلاق ایشان می باشدکه باید الگوی حوزویان قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تواضع، فروتنی و  پارسایی از ویژگی های برجسته این استادالافقها می باشد که به عنوان طلاب حوزه های علمیه می بایست هر یک از این ابعاد  شخصیتی ایشان را مورد مطالعه قرار دهیم.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha