پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید ابراهیم رئیسی - دادستان کشور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه غفلت از نماز برای انسان زنگ خطر است و گفت: نماز داروی شفابخش جامعه است و از آثار مهم آن این است که نمی شود کسی نمازخوان باشد ولی حاکمیت غیرخدا بر زندگی او حاکم گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند،حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در اجلاس استانی "نماز، مسجد و وقف" در بیرجند با اشاره به چهار اصل اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: عبادت برای انسان، راه سعادت است و از این راه تنها می توان به خدا و بندگی او رسید و برای این امر باید بر این چهار اصل اصل اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر متمرکز شد.

دادستان کل کشور با اشاره به فلسفه خلقت اظهار کرد: در عبادت «قلب» اصل است یا «عمل» و باید دانست که تنها از راه قلب به عبادت خدا می توان رسید

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه غفلت از نماز برای انسان زنگ خطر است و تاکید کرد: نماز داروی شفابخش جامعه است و از آثار مهم آن این است که نمی شود کسی نمازخوان بوده، ولی حاکمیت غیرخدا بر زندگی او حاکم باشد.

وی رمز برطرف شدن باید و نبایدهای اجتماع را در اقامه نماز در جامعه دانست و افزود: نماز امید بخش‌ترین عمل انسان سالک است که اقامه آن باعث برطرف شدن تمام بایدها و نبایدهای اجتماعی و  یک آهنگ شدن جامعه به رنگ توحید می باشد.

دادستان کل کشور ادامه داد: نماز سیمای دین‌مداری و مکتب اسلام است و باید کاری کرد که نماز در تمام سیره انسان سلوک پیدا کند.

وی با اشاره به شرط سیاسی، اجتماعی و اعتقادی نماز عنوان کرد: در بعد سیاسی نماز، ولایت یکی از عامل های قبولی نماز است و در شرط اقتصادی هم کسی که زکات ندهد نمازش قبول نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ، اجلاس نماز را  یادآور جلوه های نماز در ابعاد زندگی عنوان کرد و خاطرنشان کرد:  مسئولان و علما وظیفه دارند افکار جامعه را به سمت مسئله مهم نماز سوق دهند و این فرصتی برای یادآوری و توجه به برپایی نماز در جامعه و برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی است.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha