پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام مروی

حوزه/ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر یک دهم پول بمب هایی که بر سر مردم یمن ریخته شده، به مردم فلسطین داده می شد، وضع تغییر می کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، امروز در همایش «امین امت» با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی خراسان رضوی، در اردوگاه مازندران مشهد با اشاره به اینکه خداوند مسئله وحدت و همدلی را مختص اسلام و رسول خدا(ص) نمی داند، بلکه رسالت همه پیامبران الهی بوده است، گفت: این امر نشان دهنده اهمیت و جایگاه برجسته مسئله وحدت میان امت اسلام است.

وی با بیان اینکه وحدت موجب پیروزی و گسترش اسلام شد و حتی دشمن هم به این مسئله اعتراف می کند، افزود: اسلام به شدت با آنچه بخواهد وحدت را از بین ببرد، مقابله می کند که نمونه آن مسجد ضرار بود. این امر برای ما درس است و نشان می دهد که وحدت چقدر مهم و مورد اهتمام پیامبر(ص) بوده است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری به استفاده دشمن در برخی زمان ها از اختلاف امت اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: در این زمینه انگلیس تجربه و هم مهارت زیادی دارد که البته عالمان شیعه و سنی خوش فکر و نواندیشی که درک درستی از مسائل داشتند، با آن مقابله می کردند و عکس العمل نشان می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی افزود: عالمان و بزرگان دین در طول تاریخ با درک و فهم و برداشت درست از آموزه های پیامبر(ص) به دنبال وحدت بوده و دغدغه داشته اند و البته دشمن هم در این زمینه کار کرده است.

وی با بیان اینکه غربی ها از حربه ای مانند مناظره تلویزیونی برای از بین بردن وحدت اسلامی استفاده کرده اند، پرسید: آیا یک کشور اروپایی که مناظره تلویزیونی برگزار می کند، به دنبال این است که ببیند حق با شیعه یا سنی است؟

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری خطاب به علمای شیعه و سنی گفت: باید همان طور که عالمان بزرگ ، اهل فهم، بصیرت و دشمن شناس بودند، همیشه هوشیار بود و دید که دشمن به دنبال چه نقشه ای است.

وی تصریح کرد: اگر علما و روحانیون، عالم به زمان نباشند و متوجه نقشه های دشمن نشوند، ممکن است در میدان دشمن بازی کرده و به قول معروف «گُل به خودی بزنند».

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به اذعان دشمن نسبت به قدرت اسلام، ابراز داشت: به همین جهت آنها هر روز با نقشه جدیدی برای اختلاف افکنی کار می کنند و به طور مثال در بین شیعه بهائیت و در بین اهل سنت، وهابیت را ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: همه اهل سنت، محب اهل بیت(ع) هستند و امروز هر جا که پای وهابیت به آنجا باز شده، افراد از اسلام جدا شده و نسبت به یکدیگر بدبین شده اند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه کسی که به مقدسات اهل سنت اهانت می کند، شیعه انگلیسی است، تاکید کرد: دشمن هم با نیرنگ های مختلف برای از بین بردن وحدت فعالیت دارد و کسی که به مقدسات اهل سنت یا شیعه اهانت می کند، دلسوز اسلام نیست.

وی افزود: باید به دنبال آموزش ها و آموزه های پیامبر(ص) برویم، گفت: دشمن با نیرو، امکانات و سرمایه مسلمانان، آنها را به جان هم انداخته و در سوریه، عراق و... جوانان مسلمان به دست هم کشته می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به همدستی برخی از کشورهای اسلامی با دشمن دین، با طرح سئوالی گفت: پول کشور اسلامی به جای این که برای نشر معارف دین و قرآن هزینه شود، برای خرید اسلحه از دشمن اسلام خرج شود، آیا این مسئله در مسیر نشر دین و قرآن است؟

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به کمک های مالی و تسلیحاتی به گروه های تروریستی و فتواهای برخی علمای کشورهای اسلامی به بهانه یاری اهل سنت در عراق و سوریه اشاره و خاطر نشان کرد: اگر شما دلسوز اهل سنت هستید، چرا به اهل سنت فلسطین کمک نمی کنید، در حالی که اگر یک دهم بمب هایی که بر سر مردم یمن ریخته شده، به مردم فلسطین داده می شد، وضع تغییر می کرد.

وی به ایجاد گروهی مانند داعش اشاره و تصریح کرد: این که هر کسی را بکشند، دستور پیامبر رحمت نیست و تنها چهره اسلام را خشن نشان می دهند! رسول خدا(ص) بلال را مورد خطاب قرار دادند که چرا اسیران کافر را از کنار کشته هایشان رد کردی؟ یعنی پیامبر(ص) نسبت به این امر هم توجه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی افزود: مسئله خلافت اسلامی برای اهل سنت بسیار مهم و جاذبه دار است و دشمن هم با استفاده از این تابلو اهداف خود را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: روشنگری کار عالمان است و نباید برخی چیزها را بهانه قرار داد، گفت: نباید با استفاده از اسلام، گرو کشی کرد، بلکه می بایست به جای مسائل فرعی، به مسئله های اصلی بپردازیم و با بصیرت و شناخت مسائل فرعی و اصلی و درک حساسیت ها، شرایط و وضع جامعه، نسبت به وحدت اسلامی توجه کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha