چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابراهیم جعفری

حوزه / تمام مشکلات ، خشونت ها و قرائت های اشتباه از دین که امروز در جهان اسلام است به این دلیل به وجود آمد که از قرآن و عترت فاصله گرفته ایم لذا همه ما وظیفه داریم در این شرایط بر وحدت تاکید کنیم .

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از تهران، ابراهیم جعفری، امروز در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: کنفرانس وحدت اسلامی به برکت پیامبر اسلام(ص) و روح وحدت در اسلام شکل گرفته است.

وی افزود: آزادگی، مساوت و صلح در کل عالم و عالم اسلامی از مهمترین آرزوهای ماست که باید با وحدت محقق شود.

وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد: روایات معتبر و نص قرآن کریم بر وحدت تاکید دارد؛ انقلاب اسلامی در گفتار و عمل سعی کرده این وحدت را ایجاد کند؛ زیرا همه ما باید به دنبال این آرمان بزرگ باشیم.

وی گفت: خداوند از ما خواسته امت وسط باشیم؛ وسط در همه چیز و اعتدال در همه عرصه ها؛ وحدت در عرصه های سیاسی، فکری، علمی و اقتصادی رمز موفقیت ماست.

ابراهیم جعفری اظهارکرد: خداوند متعال فرمودند هیچ سرنوشتی تغییر نمی کند، مگر اینکه خود آن ملت و آن مردم خود را تغییر دهند؛  لذا برای رسیدن به شکوه و عظمت اسلامی باید این اراده در همه عرصه ها ایجاد شود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) امت اسلامی خود را از حبشه، روم و فارسی ها ساخت و همه مردم را زیر پرچم توحید و اسلام جمع کردند و این مردم مجتمعات جهان اسلام را شکل دادند.

وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد: امروزه بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در دنیا وجود دارد و این امت بزرگ در سراسر جهان قرار گرفته اند و بیشترین منابع انرژی جهان را در خود جای داده اند و استراتژیک ترین مناطق جهان را نیز در کنترل خود دارند که باید از این ظرفیت برای توسعه اسلامی استفاده کرد.

وی  ادامه داد: امروز ملت و کشور عراق در مقابل آماج حملات تروریستی قرار دارد و این ملت با تمام توان برای حفظ عزت و کیان خود مبارزه می کند و قطعا با این اراده بر دشمنان وحشی خود که دشمنان اسلام هستند غلبه می کند.

ابراهیم جعفری اظهارکرد: دشمنان سعی می کنند که بنیان ها و زیرساخت های کشورهای اسلامی از جمله عراق را از بین ببرند و زنان وکودکان و جوانان ما را از بین ببرند؛ امروز باید بپذیریم که داعش یک خطر مشترک است که باید با آنها مقابله کنیم.

وی افزود: امروزه ملت های مسلمان در رنج و عذاب هستند و آرامش آنها از بین رفته است؛ دشمنان می خواهند که نظام سوریه  را  با ابزار تروریسم  عوض کنند  که نتیجه آن را امروز با ظهور و گسترش داعش مشاهده می کنیم.

وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد: انبیای و اولیای دین برای بشارت و انذار آمدند و این امت اسلام هستند که باید این بشارت ها و انذارها را جدی بگیرند و زیر پرچم وحدت اسلامی جمع شوند ولی متاسفانه دست هایی در کار هستند که این اتفاق روی ندهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه کشورهای اسلامی با مشکلات عدیده مواجه هستند و چاره کار این است که با گفت وگو  و متحد کردن قلب ها در کنار هم باشیم و با قدرت شیعی و اهل سنت در مقابل دشمنان مشترک قرار بگیریم.

ابراهیم جعفری اظهارکرد:امروز علمای کشورهای اسلامی وظیفه دارند که بر وحدت و سیره پیامبر تاکید کنند؛ پیامبر اسلام قرآن و اهل بیت(ع) خود را در بین مردم به یادگار گذاشتند و قطعا هیچ توفیق و پیروزی برای مسلمانان با جدایی از عترت و قرآن نمی آید.

وی  اذعان داشت: تمام مشکلات ، خشونت ها و قرائت های اشتباه از دین که امروز در جهان اسلام است  به این دلیل بوجود آمد که از قرآن و عترت فاصله گرفته ایم  لذا همه ما وظیفه داریم در این شرایط بر وحدت تاکید کنیم زیرا وحدت عملی است که می تواند مسلمانان را به توفیق برساند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha