چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام اسماعیلی بوستان کتاب

حوزه/کارهایی که فرقه‌های افراطی و انحرافی در دنیای اسلام انجام می‌دهند به دلیل جهل نسبت به اسلام ناب محمدی(ص) است و استکبار نیز از این فرصت استفاده کرده و به تفرقه‌افکنی بین مسلمانان می‌پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و گرامیداشت هفته وحدت، گفت: اتحاد اسلامی یکی از آرزوهای بزرگ متفکران و بزرگان اسلام بوده و از قدیم‌الایام نیز تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است که مسلمانان بتوانند هرچه بیشتر متحد شوند.

وی با بیان اینکه قرآن، پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) سه محور مهم اتحاد در اسلام هستند، افزود: ما وظیفه داریم این سه محور را به خوبی بشناسیم و آنها را به درستی معرفی کنیم، حوزه‌های علمیه و روحانیون وظیفه بزرگی در تبیین این سه محور بزرگ برای اتحاد مسلمانان دارند.

محقق و پژوهشگر حوزه بیان کرد: علیرغم کارهای گسترده‌ای که در این سه حوزه صورت گرفته، جای کار بسیاری باقی مانده است و باید تمام تلاش خود را  کرده تا ابعاد گسترده این سه محور را به دنیا معرفی کنیم، نامه مقام معظم رهبری به دنیا نشان دهنده این مسئله است و بر این موضوع تأکید دارد.

وی ابراز داشت: اگر به این رسالت به درستی عمل کنیم و مردم دنیا را با پیامبر(ص) آشنا کنیم مطمئناً فراتر از اتحاد اسلامی در دنیا حاصل می‌شود، این رسالت بر دوش حوزه‌های علمیه است که پیامبر(ص) را به دنیا معرفی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی با بیان اینکه ریشه دمیدن در اختلافات جهل نسبت به اسلام و معارف اسلام است گفت: کارهایی که فرقه‌های افراطی و انحرافی در دنیای اسلام انجام می‌دهند به دلیل جهل نسبت به اسلام ناب محمدی(ص) است و استکبار نیز از این فرصت استفاده کرده و به تفرقه‌افکنی بین مسلمانان می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه ما در معرفی استکبار در جهان اسلام کوتاهی کرده‌ایم اذعان داشت: در قرآن مجید به مسئله استکبار بسیار توجه کرده است، این جریان در برابر پیامبران الهی ایستادگی می‌کرد و در زمان ائمه (ع) و تا قرون گذشته و تاکنون نیز وجود داشته است.

محقق و پژوهشگر حوزه با بیان این که خصیصه استکبار ایجاد تفرقه است گفت: ریشه نظام‌های طاغوتی استکبار است و با اقداماتی که انجام می‌دهد سعی می‌کند که چهره خشنی از اسلام نشان دهد، بزرگان حوزه و فرهیختگان حوزوی نباید نسبت به این مسئله غفلت کنند و باید در معرفی آن به مسلمانان تلاش کنند.

وی بیان کرد: اگر حوزه علمیه ابعاد مختلف قرآن، پیامبر(ص) و ائمه(ع) را به درستی معرفی کند و همچنین استکبار و اهداف استکباری را به درستی تبیین کند می‌توانند مردم را از جهالت خارج کنند و اتحاد اسلام تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) تأثیر بسیاری بر اتحاد مسلمانان دارد گفت: برش کوچکی از امام حسین(ع) معرفی شده است و می‌بینیم که چگونه در دنیای اسلام غوغا می‌کند که نشان دهنده این است که می‌توانیم از محبت اهل بیت(ع) برای اتحاد مسلمانان استفاده کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha