سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شیخ مهدی صمیدعی - عراق

حوزه/ رئیس افتاء العلمای اهل سنت عراق خواستار وحدت بیش از پیش مسلمانان شد و گفت: امروز وحدت ، انسجام و یکپارچگی امت اسلام، تنها عامل و راه نجات از دست استکبار و گروه های تکفیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» شیخ مهدی الصمیدعی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در سخنانی اظهارداشت: امروز همه دنیای کفر، ستیز و نفاق، در برابر مسلمانان مظلوم و بی دفاع منطقه خاورمیانه ایستاده اند و اتحاد تنها عامل بیرون آمدن از این بحران ها است.

امام جماعت مسجد امُّ الطبول عراق به ضرورت وحدت میان مسلمین جهان در مقابل هجمه آمریکایی و اسرائیلی و مزدوران آنها در منطقه خصوصاً داعش و اتباع آنها اشاره کرد  و درباره ضرورت وحدت همه فرقه‌های عراقی در مقابل این تحرکات استعماری تأکید نمود.

این شیخ مجاهد، وحدت را تنها راه علاج مسلمین در مقطع کنونی دانست و اظهارداشت: تا کنون بارها در مسجد ما (اُم الطبول) نماز وحدت بین شیعیان و اهل سنت اقامه شده است و إن شاء الله این حرکت در جهت وحدت و اتحاد بین مسلمین ادامه خواهد داشت.

مفتی اهل سنت و جماعات عراق با اشاره به آیه شریفه «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» بیان داشت: من بارها در عراق توسط مزدوران بعثی مورد تهدید و ترور واقع شده‌ام، ولی به حمدالله تاکنون همه مکر و حیله‌ های آنها خنثی شده است.

الصمیدعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برپایی همایش ها و کنگره ها، تصریح کرد: کار خیر با سخن آغاز و با عمل تمام می شود.

وی در ادامه فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مرکز نور را عامل مهمی در بهبود روند وحدت و انسجام امت اسلام توصیف کرد.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha