سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بازدید رئیس و اعضای شورای عالی حوزه از مرکز داده امین

حوزه/ اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در جریان فعالیت‌های مرکز داده امین درعرصه فناوری اطلاعات قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه از مرکز داده امین، ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت‌های علمی و فناوری حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: بنده پس از اتمام ماه صفر تقریبا به 20 شهر کشور سفر داشته ام و مسئولان تمام این شهرها از فعالیت حوزه های علمیه خواهران اظهار رضایت داشته اند.

همچنین آیت‌الله سید محمد غروی از دیگر اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و اظهار رضایت از رشد و نمو این حوزه‌ها، وضعیت فعلی حوزه‌های علمیه خواهران را ثمره اخلاص و زحمات آیت‌الله شرعی بنیانگذار حوزه‌های علمیه خواهران دانست و برای وی از درگاه خداوند متعال سلامتی مسألت کرد.

قابل ذکر است، آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز در این دیدار کلیاتی از موفقیت های حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش، آموزش و فناوری اطلاعات بیان کرد.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی نیز با اشاره به پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی به تشریح برنامه‌های این نهاد در عرصه فضای مجازی پرداخت.

در این بازدید دکتر علی طائی‌زاده، رییس مرکز داده امین «ظرفیت میزبانی بیش از 2 هزار سرور که قابل توسعه تا دو برابر است»، «قابلیت میزبانی بیش از 100 هزار سایت، پایگاه اطلاع رسانی و کتابخانه مجازی» و «ظرفیت ذخیره سازی 120 ترابایت اطلاعات با قابلیت توسعه» را از ظرفیت‌های این مرکز داده برشمرد.

وی ادامه داد: اجرای استانداردهای حفاظت الکترومغناطیس در برابر حملات و خرابکاری‌های الکترومغناطیسی و استانداردهای حفاظت فیزیکی، در این مرکز داده کنترل و نظارت دسترسی رعایت شده و از فیلترینگ و دیوار آتش دولایه و سیستم‌های ذخیره سازی چند سطحی و چندلایه استفاده شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران یکی از اهداف ایجاد و راه‌اندازی مرکز داده امین را پشتیبانی از جامعه بانوان در سطح ملی و بین‌المللی به منظور ارتقای فرهنگ دینی بانوان به عنوان رسالت ذاتی حوزه‌های علمیه و مراکز اسلامی‌ برشمرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha