جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  مرادبیگی- ایلام

حوزه/ کار در حوزه و خدمت به سربازان امام زمان (عج) در تمام ابعاد چه خدمت رفاهی و چه اخلاقی و درسی، معامله با آن حضرت است و اگر این گونه باشد، هدف را گم نکرده ایم، در غیر این صورت، روز قیامت باید جواب گو باشیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به  با توجه به آیه "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ/ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد از خدا پروا داريد و هر كسى بايد بنگرد كه براى فردا[ى خود] از پيش چه فرستاده است و [باز] از خدا بترسيد در حقيقت‏خدا به آنچه مى‏كنيد آگاه است(حشر/18)" ، گفت: انسان باید بر اعمال  و رفتار خود مراقبت داشته باشد، البته این کار ساده ای نیست و همان طور که علمای اخلاق فرموده اند انسان باید در شبانه روز محاسبه و مراقبه نفس کند و این مراقبت و دقت باعث می شود که راه سعادت و قرب الی الله هموار گردد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به تهذیب طلاب، افزود: کار در حوزه و خدمت به سربازان امام زمان (عج) در تمام ابعاد چه خدمت رفاهی و چه اخلاقی و درسی، معامله با آن حضرت است و اگر این گونه باشد، ما هدف را گم نکرده ایم، در غیر این صورت، روز قیامت باید جواب گو باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با تاکید بر ضرورت توجه به طلاب، ادامه داد: با توجه به وضعیت معیشتی طلاب تکلیف ما برای پیشبرد سریع برنامه های رفاهی و و خدماتی دوچندان است، برنامه های طلاب باید در اولویت کاری قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در پایان، اجرای طرح بینات، رفع مشکلات کارت هوشمند طلاب، رسیدگی به کمبود تجهیزات مدارس، بازدید منظم از مدارس علمیه شهرستان ها و ... را در اولویت کاری معاونین حوزه استان اعلام کرد.

در این جلسه همچنین معاونین حوزه علمیه استان، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های معاونت مربوطه را ارائه کردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha