شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ نمر

حوزه/ جمعی از علمای اهل سنت کشور تاکید کردند: اعدام شیخ نمر روحانی شیعه عربستانی محکوم بوده و این اقدام موجب نگرانی و تاسف در کل جهان اسلام شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، علمای اهل سنت این استان ، اعدام شیخ نمر توسط آل سعود را محکوم و تاکید کردند: عاملان به این جنایت در پیشگاه خداوند باید جوابگوی رفتار وحشیانه خود باشند

سیدعبدالباعث قتالی ، امام جمعه اهل سنت بندرعباس اعدام شیخ نمر گفت: اعدام شیخ نمر روحانی شیعه عربستانی محکوم است و این اقدام موجب نگرانی و تاسف در کل جهان اسلام شده است.

امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس گفت: شیعیان عربستان، جزو شهروندان این کشور هستند و دولتمردان عربستان در قبال حقوق اجتماعی ومذهبی  آنها مسئول هستند.

سیدعبدالباعث قتالی گفت: از زمان دستگیری شیخ نمر در عربستان، علماء اهل سنت ایران ، در این خصوص موضع گرفتند و از روش های مختلف درخواست آزادی وی را مطرح نمودند ، ولی به این درخواست ها پاسخ روشنی داده نشد.

امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس در مورد شخصیت شیخ نمر گفت:شیخ نمر یک رهبر مذهبی بود و معتقد به مبارزه مدنی بود و هرگز دست به خشونت نزد ، لذا اعدام او به جرم مبارزه با تروریسم هیچ توجیهی ندارد.

سیدعبدالباعث قتالی با اشاره به اینکه اکثر افراد اعدام شده توسط دولت عربستان از میان اهل سنت هستند، گفـت:وقتی کسی قربانی خشونت می شود فرقی ندارد که شیعه باشد یا سنی ، خشونت در هر شکلی محکوم است ، چه خشونت دولتی و چه خشونت گروه های مختلف.

وی تاکید کرد: جهان اسلام نیازمند وحدت و آرامش است باید به حقوق مذهبی یکدیگر احترام بگذاریم تا دشمنان فرصت سوء استفاده پیدا نکنند. در این شرایط اعدام نمودن یکی از رهبران مذاهب اسلامی، اقدامی تنش زا و نگران کننده است.

سید عبدالباعث قتالی گفت: وحدت مسلمین بزرگترین سرمایه است و هیچ اقدام ناراحت کننده ای نباید به وحدت مسلمانان ضربه بزند ، هرچند برخی ازدشمنان به دنبال آن باشند.

قلوب تمام وحدت خواهان جریحه دار شد

مولوی راشد بندار، هم  با محوم کردن این اقدام گفت: گفت: متاسفانه خبر ناگوار اعدام شیخ نمر از رسانه ها شنیده شد که بسیار متاثر شدیم .

وی با محکومیت این حرکت وحشیانه افزود: متاسفانه حکام ال سعود به خواسته دلسوزان و خیرخواهان جهان توجه ننمودند و موقعیت جهان اسلام را درک نکردند.

این روحانی اهل سنت  ادامه داد: چند روز پیش میلاد پیامبروهفته وحدت را به پایان رساندیم ما خواهان این بودیم که جهان اسلام به وحدت و یکپارچگی برسد اما با شنیدن این خبر قلوب تمام وحدت خواهان جریحه دار شد.

وی تاکید کرد: جهان اسلام این را تجربه کرده حکومتی که حقوق شرعی اقلیت های خود را رعایت نکند و راه قتل و کشتار را در پیش بگیرد آن حکومت به فنا و نابودی خواهد رسید.

خادم الحرمین ، خائن الحرمین شدند

شیخ حسین بازماندگان امام جمعه اهل سنت بندرپل هم در این زمینه گفت: امروز یکی از روزهای سختی بود که بر من گذشت چرا که  خبر در گذشت یک عالم دین تکان دهنده است  چه برسد به اینکه خبر،خبر اعدام باشد .  لحظه ای که خبر ناگوار اعدام این شخصیت دینی شهید شیخ نمر را شنیدم قلبا متأثر و متاسف گشتم .

وی در ادامه به اعتقادات این مرد بزرگ گفت : چرا که باورش برایم سخت است که مسلمان گوینده لا اله الا الله را بکشد.  و برایم سخت است که کسانیکه شعار خادم الحرمین را سر میدهند به راحتی خاین الحرمین بگردند و بشوند سربازان حلقه بگوش یهود ,  و یک شخصیت دینی را که رهبریت جمع کثیری از مسلمانان کشورش را بعهده دارد نا جوانمردانه به این صورت اعدام کنند.

شیخ حسین بازماندگان در مورد رفتار آل سعود با این روحانی شیعه گفت:من با قلبی دردمند ضمن محکوم نمودن این عمل غیر انسانی میگویم  متأسفم برای آل سعود که مصالح عالم اسلام را در نظر نگرفتند  این مزدوران یهود  بدانند که با اعدام شیخ نمر و هر عالم دینی دیگر  جان آن عالم را نمی گیرند  بلکه جان اسلام را می گیرند. در این دنیای جنگ و خون و تفرقه  اسلام عزیزمان نیاز به وحدت دارد نه تفرقه و برادر کشی .  

بی تدبیری آل سعود تاوان سختی در بر خواهد داشت

امام جمعه اهل سنت بندر پل هم با محکومیت اعدام شیخ نمر خاطرنشان کرد: مسئولین نابخرد سعودی بدون در نظر گرفتن مصالح اسلام و مسلمانان بی تدبیری خودشان به جهان اسلام برای چندمین بار نشان دادند و این بی تدبیری یقینا برای آل سعود تاوان سختی در بر خواهد داشت .

شیخ راهبر امام جمعه اهل سنت بندر چارک با اعلام انزجار از اقدامات ال سعود گفت :اقدام سبعانه و تصميم خيره سرانه و ظالمانه حكام ال سعود مبني بر إعدام مجاهد نستوه آيت الله شيخ نمر بلاترديد احساسات و عواطف امت اسلامي را مخدوش و جريحه دار نمود چرا كه اين روحاني سرفراز  جز دفاع از حقوق و كرامت انساني مسلمانان و موضع گيري عالمانه و خداپسندانه عليه جور و فسق و فجور آل سعود و اربابان شان اتهام ديگري نداشت.

وی با محکوم کردن رفتار آل سعود گفت : ضمن تقبيح اين حكم ناجوانمردانه و خودسرانه مراتب تألم و تاثر عميق قلبي خود را از اين اقدام تلخ و دردناك إبراز نموده اميدوارم كه خداوند قدير بانيان و عاملان اين حركت وحشيانه رابه سزاي اعمال ننگين شان برساند

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha