شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 366045
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
اسکار

حوزه/ تهیه کننده سینما با بیان اینکه پشت پرده تصمیم گیری اسکار هنر، فن و تخصص نیست گفت: جشنواره اسکار با لابی صهیونیست تصمیم می گیرد و چنین برخورد با فیلم های ایرانی طبیعی است.

ابراهیم اصغری، تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» درباره حذف فیلم «محمد رسول الله» از فهرست نهایی اسکار گفت:مسلماً رویداد هایی چون جشنواره فیلم اسکار از طریق مراکز و لابی های صهینویسیتی حمایت می شوند. برای همین همیشه فیلم های ضد ایرانی و اسلامی در آن مورد توجه است.

*تایید برخی فیلم های ایرانی معنادار است

وی در پاسخ به این سوال چرا با وجود چنین فضایی، برخی فیلم های ایرانی در جشنواره هایی چون اسکار، با استقبال مواجه می شوند؟ گفت: معمولا فیلم هایی در این گونه جشنواره ها با استقبال مواجه می شوند که در آن نگاهی خنثی وجود دارد و به هیچ وجه رویکرد ضد امپریالیستی ندارد، حتی در بسیاری از مواقع آثاری از نظر آنان مطلوب است که در آنها نقاط ضعف کشور تصویر شده باشد. این خصیصه در همه کارهای منتخب آنها، وجود دارد!

*اسکار را صهیونیست ها اداره می کنند

تهیه کننده «شور شیرین» ادامه داد: با چنین فضایی کاملا طبیعی است آنها نسبت به فیلم هایی نظیر «محمد رسول الله» برخورد خوب و مناسبی نداشته باشند به ویژه اینکه می دانند اگر به فیلم هایی نظیر آنچه مجید مجیدی ساخته توجه کنند مورد استقبال چشم گیر قرار خواهد گرفت، پس از هر ابزاری استفاده می کنند تا جلوی کار را بگیرند، البته به عقیده من آنها در رسیدن به هدفشان ناتوان خواهند بود، چون تا به امروز آنچه از نمایش این فیلم در کشورهای مختلف شاهد بوده ایم نشان از استقبال چشمگیر این کار داشته است.

*تحریم دائمی اسکار به صلاح نیست

وی در پاسخ به این سوال که رفتار مغرضانه جشنواره هایی چون اسکار را باید چگونه پاسخ داد؟ بیان کرد: به نظرم تحریم دائمی جشنواره اسکار به هیچ وجه اقدا پسندیده ای نیست، چون اگر این کار را بکنیم آنها به هدف خود رسیده اند و زمینه ای فراهم آورده اند تا کارهای ایرانی کمتر دیده شود. برای همین ما از هر فرصتی برای بهتر دیده شدن فیلم های ایرانی باید بهره ببریم و کاری به رفتار آنان نداشته باشیم، البته این نکته را هم باید متذکر شوم در برخی مواقع با تحریم های مقطعی موافقم، همانند آنچه که چند سال پیش رخ داد و به واسطه نمایش یک فیلم ضد اسلامی، ایران جشنواره اسکار را یک دوره تحریم کرد.

*هرچه برای پیامبر هزنیه کنیم کم است

این تهیه کننده در پاسخ به این سوال آیا وی به عنوان یک تهیه کننده موافق ساخت قسمت های دوم و سوم برای این فیلم سینمایی محمد رسول الله است؟ گفت: هر اندازه ای درباره پیامبر هزینه کنیم باز هم کم خرج کرده ایم، اما باید بسنجیم از چه طریقی می توانیم بهترین فیلم را برای حضرت رسول (ص) بسازیم.

اصغری تصریج کرد: همیشه سینمای غرب به ویژه هالیوود بانی ساخت تولیداتی بوده که در آن مفاهیم اسلامی مورد هجمه جدی قرار گرفته است، اما آنها هیچگاه از تولید این دست تولیدات، مایوس نشده و همچنان دست به تولید کارهایی اینچنینی می زنند. لذا نباید برخورد یک جشنواره که هویتش کاملا مشخص است ما را از ادامه راه مایوس کند، پس بیاییم از تمام داشته هایمان استفاده کنیم تا سینمای ایران را بهترین ابزار برای تبلیغ اسلام و انقلاب کنیم. این خواسته نیز تنها به مدد دولت مهیا نمی شود، بلکه تمام نهادهای فرهنگی، رسانه ها و مردم باید در رسیدن به این خواسته، یاری رسان سینما باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha