جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله دین پرور

حوزه/ امروز فرهنگ بیگانه سعی می‌کند که خود را در قالب لباس و مدل منازل و نیز به بهانه آموزش زبان های خارجی در فرهنگ غنی ما نفوذ کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید جمال الدین دین پرور،  شب  گذشته در مسجد امام خمینی(ره) پردیسان با بیان اینکه نهج‌البلاغه کتاب ارزشمندی است که به دست ما رسیده است گفت: جامعه اسلامی و شیعیان افتخار می کنند که به این کتاب توجه دارند و از علوم و معارفی که امیرالمؤمنین(ع) فرمودند استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه سایه کمرنگی از وجود امام علی(ع) است بیان کرد: نهج‌البلاغه کتاب گرانقدری است که در طول بیش از هزار سال سالم به دست ما رسیده است.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با بیان اینکه بزرگان و علمای ما زحمات بسیاری کشیده‌اند که این احادیث به دست ما برسد گفت: اگر بگوییم که در کنار هر حدیثی خونی ریخته شده است شاید به گزاف نباشد و نباید تصور شود کتابی که در کنار ما هست به راحتی در اختیار ما قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خیلی کم لطفی است که این کتاب را در اختیار داشته باشیم، ولی از رازها و گنجینه آن استفاده نکنیم و یا اینکه فقط به عنوان دکور در کتابخانه منازل باشد.

آیت الله دین پرور با بیان اینکه علوم مختلفی در نهج‌البلاغه نهفته است گفت: امیرالمؤمنین(ع) در زمان ما و در میان شیعیان نیز مظلوم است برای اینکه سخنانش را کمتر مورد توجه قرار داده ایم.

وی به یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه اشاره کردو ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند سعادت و پیشرفت هر جامعه به فرهنگ آن جامعه وابسته است، هر عملی هرچند کوچک باشد منشأ آن فکر و فرهنگ است و اگر فرهنگ عالی و متعالی باشد زندگی اجتماعی عالی و جامعه برتر است و اگر فکر و فرهنگ نداشته باشد به جامعه عالی دست نخواهیم یافت.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: امروز فرهنگ بیگانه سعی می‌کند که خود را در قالب فرهنگ لباس پوشیدن و خانه ساختن، خود را وارد فرهنگ غنی ما کند و ما باید سعی کنیم که زیر پوشش مواردی مانند آموزش زبان انگلیسی فرهنگ غربی‌ها وارد کشور ما نشود.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha