چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: در برخورد با فرقه های مختلف قانونی نداریم، لذا افرادی که در این زمینه دستگیر می شوند با توجه به عمل منافی عفت و یا عمل غیر اسلامی مجرم شناخته می شوند و این توجه مجلس شورای اسلام را می طلبد تا نگاه ویژه ای در تصویب قانونی در برخورد با این ها داشته باشد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، آیت الله ابوالقاسم علیدوست شب گذشته در نشست اساتید حوزه علمیه با اشاره به فلسفه وجود چنین  نشست هایی در عرصه تبیین دین مبین اسلام گفت: در این نشست ها باید مباحث مطرح شده پیگیری شوند؛ چرا که صرف برگزاری نشست، موضوعیت ندارد بلکه باید مباحث ارایه شده بصورت کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد، لذا باید دقت کنیم که خطبه ها و سخنرانی های ما چقدر فنی، منضبط و بصورت نهادینه انجام می شوند.                                              

غرب مهدویت را نشانه رفته است

وی با بیان این که دشمنان امروزه دین ستیزی علیه دین مبین اسلام را در دستور کار خود قرار داده اند اظهار داشت: امروز جنگی که متوجه اسلام و تشیع می باشد اعتقادی است؛ لذا در بیان همین امر در جوامع غربی در مقوله مهدویت سه دیدگاه مطرح می شود که در دیدگاه اول؛ آن را افسانه و زایده ذهن انسان می دانند و در دیدگاه دوم،  مهدویت را امری واقعی قلمداد می کنند و این امر را رمز پیشرفت تشیع می دانند؛ اما باید توجه داشت که بیشترین نظری که در غرب در جهت تبلیغات دین ستیزان قرار گرفته این است که مهدویت را درست می دانند، ولی  می گویند دجال می باشد و جریانی اسلامی و ضد مسیح است.

عضو جامعه مدرسین در بیان ضرورت توجه به مهدویت افزود: بحث مهدویت در کنار تشیع مطرح می شود و امروزه با توجه به وحشیگری های وهابیت، اسلام را  با تشیع می دانند که همواره با تعقل و اعتدال همراه است و این نشان از ضرورت توسعه مباحث مهدویت در جوامع اسلامی است.

آیت الله علیدوست اذعان داشت: در سال 2003 در کنفرانس تل آویو که متشکل از 110 یهودی بود، این کنفرانس با پرداختن به مسایل اعتقادی و مبانی اصولی شیعه اذعان داشتند که شیعه دارای هلالی است که یک طرف آن تشیع عاشورایی سرخ و طرف دیگر آن جریان مهدویت سرخ می باشد که نقاط کانونی شیعه به حساب می آیند.                                                                

پاسخگویی به شبهات مهدویت به روز باشد

وی  با بیان این که پاسخگویی به شبهات مهدویت باید به روز باشد ابراز داشت: در عرصه مقابله با افکار انحرافی باید مطابق فعالیت آنها کار شود حرکت هماهنگی بین نهادهای متولی این امر صورت بپذیرد و اتاق فکری متشکل از صاحبان اندیشه با برنامه ریزی دقیق تشکیل شود و از ظرفیت نهادهای علمی از جمله دانشگاهیان استفاده شود.

رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه در ادامه افزود: طلاب باید به قرآن،  نهج البلاغه و صحیفه سجادیه توجه ویژه ای داشته باشند، چرا که با آشنایی  به این کتب،  می توان با تمان مکاتب مذهبی تماس بر قرار کرد، لذا باید شبهات روز را شناخت و به بحث های اساسی تری پرداخت، چرا که جایگاه اصلی این کار حوزه علمیه است و باید رسالت خطیر خود را برعهده بگیرد.

 جریان بابیت مرجعیت را نشانه رفته است

وی با اشاره به فعالیت جریانات بابیت در کشور ابراز داشت: در کشور سه جریان بابیت فعال هستند که این ها مرجعیت و تضعیف نهادهای مدافع مرجعیت را هدف قرار داده اند و با بدل سازی در عرصه مهدویت،  اشخاص خود را امام زمان علیه السلام یا منتصب به ایشان می دانند و هم در عقل ستیزی و اخبار گری که قرآن را تحریف شده می دانند به فعالیت می پردازند.

آیت الله علیدوست گفت: در برخورد با فرقه های مختلف، قانونی نداریم لذا افرادی که در این زمینه دستگیر می شوند با توجه به عمل منافی عفت و یا عمل غیر اسلامی مجرم شناخته می شوندو این توجه مجلس را می طلبد تا نگاه ویژه ای در تصویب قانونی در برخورد با این ها داشته باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha